صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 45

الموضوع: أقتراح صريح..

«كيلتير»

قوه لعنه اللاهوت تعتمد على عدد البفات بالاضافه الى (سرعه الضرب مع الحصان)

لذلك الحل الصحيح ليس تعديل قوتها من ناحية الضرر بكونه 96 power ليكون 48 power

لان هذا التعديل لا يعني شيء بتاتاً كون المهاره اصلا لا تعتمد على قوتها الموجود في وصف المهاره بل بعدد البفات الخصم

التعديل الصحيح ان يكون عدم اعتماد المهاره لعدد البفات بحيث لو كان الخصم ببفات او بدون بفات الضرر يبقى نفسه

مثل ما وضح متعب باقتباسه هنا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mt3b مشاهدة المشاركة
    Skill "Curse of Divinity" Inflicts non-attribute damage on the enemy with 96 Power added to M. Atk. Power changes depending on the target's altered state condition. * Depending on the target's "Altered" state condition. For example buffs. As many buffs a character has as many power of damage shall he receive. Obviously That could bring great unbalance between Kamael Race and other races, and it has until we disabled it as a lot of similar PvP servers have already done. (If you do the necessary research you will see for yourselves that there have been a lot of complains on that skill) Until we found maybe a more "delicate" solution on that the skill will remain without the " add ". Simply for balance purposes. I'm sure that a lot of Kamael Race users will be disappointed but this is the only solution for now. If they look things from an independent view they will see that this is a right move. Retai-like is not always the best. See in an official server a skill like that wouldn't do much harm to balance since there are not as many buffs there on a PvP server on a player. I hope you understand our point and respect that change. Thank you.

بالاضافه الى تعديل اعاده استخدام المهارة بحيث تكون 5 ث

ثاني شي بخصوص كلامك ان السراب نسبته 96%

اذا بتلعب امام مغامر وانت معك بشره + سكل عكس كامن وفعال +اغنيه ثار + فلاكاس او فريا

بعدين تجي تقول لي نسبته 96%

السراب في المغامر يتفعل اذا ضربته بدني ام من العكس طالما انت ما ضربته بدني ومامعك عكس ما راح يتفعل وانا مستعد جيب لي مغامر وانا راح ااكد لك هذا الكلام

ومن الناحيه الاخرى مهاره الروح المتامله اللي عند تخصص الصائد نسبتها عاليه بحيث انها تقريبا كل ضربتين التارجت يروح (هذي المهاره ممكن نقول نسبتها عاليه)

واما بخصوص كلامك عن المتجبر اعتقد ان الضرر منطقي جدا طالما انه معه شيلين + تفعيل + مطرقه كل هذه العوامل تؤثر على زياده الضرر

بحيث لو قلنا متجبر هجومه تقريبا 7 الاف

مع التفعيل والمطرقه والشيلين راح يوصل فوق 10 الاف من الطبيعي جدا تشوف ضرر 30 الف

..................................

لكن ننتظر ونشوف وانا مستعد اثبت لك ان التعديل اللي راح يتم ما راح يفرق بالضرر طالما ان المهاره لم يتم تعديلها بناءً على على البفات

:: مطرود ::

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Zedd مشاهدة المشاركة
    المفروض يا شباب كيمو يدخل يرد علينا زي ما بيرد ع بقيت الناس ويشيل الميكرو وبف المستدعي حصان طلما كل واحد يموت من تخصص يروح يشتكي هيقلل ضرر اللاهوت نروح نلعبو بتخصصات تاني هو كل حساب نخلي فل الناس تشتكي منو معا اول موته الناس بتموتها وهو الحساب يعني بيبقا فل بسهولة ما احنا بنقعد نسهره تجميع وقرف هي الخوف بس عشان كل كان بيشتكي منها وكان مبالغ فيها ولو هيقلل ضرر اللاهوت ومحدش يقول بفات ومش بفات يبقا يقلل ضرر متجبر خفتاري مبارز يبقا زي ما هيقلل ضرر اللاهوت يبقا علينا وع الكل لان سبب المكشلة كلها الميكرو وبف مستدعي حصان
    الناس شايفه ضرر مهاره واحده ومش شايفه باقي المهارات اللى بتضرب خطره 600.800.1000
    مش شايفه ان اى ساحر بيضرب انفجار للصائد يموته الصائد اقل دفاع سحري وبدنى بين جميع التخصصات
    معندهوش لعنات بتنجح اصلا . لما بتنقص ضرر المهاره ايه فايده التخصص ولا هيلعب ازاى؟
    +شوف ضرر الخفتارى والمتجر والمبارز

«غول»

ضرر بمهارات+30 زي الزفت &&&
    :::التوقيع:::

«كيلتير»

والله الموضوع بسيط منع اي بفات خارج تخصصه وكل البفات المطلوبه بقت موجوده ف البفات الجديدة وده ولا هيخلي متجبر يخد شلين ولا خفتاري يخد شلين ولا ساحر يخد حصان ولا جالب يخد فخر ولا مبارز يخد قطه ولا تفعيل ويكون توزن من الدرجه الاولى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة paro مشاهدة المشاركة
    والله الموضوع بسيط منع اي بفات خارج تخصصه وكل البفات المطلوبه بقت موجوده ف البفات الجديدة وده ولا هيخلي متجبر يخد شلين ولا خفتاري يخد شلين ولا ساحر يخد حصان ولا جالب يخد فخر ولا مبارز يخد قطه ولا تفعيل ويكون توزن من الدرجه الاولى
    بالظبط كدا طلاما تعديل وتوازن يوازن كل التخصصات مش واحد اها وواحد لا

يالا الكل يدخل يهبد يالا
    اللى عاوز يهبد يهبد واللى نفسه فى حاجه يقولها

اللى عاوز يلغى الحصان يقول ميتكسفش واللى عاوز يلغى الشيلن حقه واللى عاوز يزود ريوز الضربات وماله واللى عاوز يهبدله كام هبده يهبد

واللى داخل يدافع عن سراب الخنجر وساب المعجنه كلها
    ما الناس ممكن بردو تدافع عن اللهوت وتقولك قلل بفك عشان متضربش جامد
    زى ما هما المفروض يشيلو فالاكاس وبشره عشان مينجحش عليهم سرابك

دا بقت خل
    إحناااااااااااااااااااا فى عصر الهبد كل واحد من حقه يقول اللى فى نفسه وفى الاخر كيمو هيدخل يقفل الموضوع ويحظرنا كلنا

«مستكشف»

كل واحد يدخل يلعب ويموت من تخصص عاوز يعدل بمهاراته علشان مش يموت منه هو دا لعب بقه

عندما ترتفع سيعرف اصدقاؤك من انت وعندما تسقط ستعرف من هم اصدقاؤك

«كيلتير»

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SniperShooT مشاهدة المشاركة
    يالا الكل يدخل يهبد يالا
    اللى عاوز يهبد يهبد واللى نفسه فى حاجه يقولها

اللى عاوز يلغى الحصان يقول ميتكسفش واللى عاوز يلغى الشيلن حقه واللى عاوز يزود ريوز الضربات وماله واللى عاوز يهبدله كام هبده يهبد

واللى داخل يدافع عن سراب الخنجر وساب المعجنه كلها
    ما الناس ممكن بردو تدافع عن اللهوت وتقولك قلل بفك عشان متضربش جامد
    زى ما هما المفروض يشيلو فالاكاس وبشره عشان مينجحش عليهم سرابك

دا بقت خل
    إحناااااااااااااااااااا فى عصر الهبد كل واحد من حقه يقول اللى فى نفسه وفى الاخر كيمو هيدخل يقفل الموضوع ويحظرنا كلنا

هههههههههههههههههههههههههههه والنبي يابرنس 2 كيلو هبد كوكتيل

:: محارب مميز::

جميع المشاكل اللي ذكرتوها بالموضوع من الاهوت الى الشيلين
    يمكن حلها بدون تعديل على المهارات

فالافضل ان تكون الاقتراحات تبحث عن اسباب المشكله الاساسيه وليس كلام غير مدروس

http://zm-online.net/vb/image.php?type=sigpic&userid=7144&dateline=1350566  083

«كيلتير»

والله حلها بسييييييييييييييييييييييييط حتى بدون تعديل ع اللاهونت قفل جميع البفات من تخصص لي تخصص يعني مينفعش شلين يفعل وكل اعضاء تخد تفعيل تفعيلو يكون لنفسه فقط ومفيش حصان ومفيش سحب بفات برضو للصائد يعني ميخدش صدى من صارخ ولا بفه مستدعي يسرقهم منو بسحب البف ولا جالب هيخد فخر من تخصص تاني ولا مبارز هيخد قطه وهكذا

يابرنس وانت لما تعدل عليها بقى اللعب الجماعى لازمته ايه لما انا مش هستفاد من شيلن فى البارتى ومهارت الحصان لزمتها ايه لما مش هاخدها ومش هتفدى اعمل التخصص ليه وهكذا فى كل شىء
    فى تخصصات مبالغ فيها اه تستحق التعديل وفى لا
    يعنى ببساطه صائد ايه اللى بيقف فى وش اى تخصص واحد لواحد يعرف يقتله بسهوله دول بيتكلمو عن المهاره زى ما تكون بتقتل اى حد قدامك بضربتين تعلى عليه يروح ميت هههه
    الصائد بياخد فورتكس كرشر من السحره موزتين من المبارز الشيلن بيعكسله يقتل نفسه وهكذا هو الحوار كله طريقه لعب يعنى المفروض اللى يطلب تعديل شىء دا يبقى لعب بكل الطرق الاحترافيه ولقى بردو نفسه بيموت بسهوله ومفيش حل وقتها يطلب تعديل لكن مش تعديل لمجرد التعديل فقط لاء شىء .

قرار حلو يكيمو كان تخصصات سحرة مضلومة ومغامر مضلوم ومدافع مضلوم ومتجبر مضلوم طالما اتعدل الهوت هتبقى كل التخصصات تلعب مش تلقي كل ناس صوائد وكنسلة الخ ......)

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه واحسن حاجة ناس لوني وهيناتا خشت كله منتدى بعد متعدل لهوت هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههه ههههههههههههههههههه وربي مش قادر من ضحك هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فلافو مشاهدة المشاركة
    قرار حلو يكيمو كان تخصصات سحرة مضلومة ومغامر مضلوم ومدافع مضلوم ومتجبر مضلوم طالما اتعدل الهوت هتبقى كل التخصصات تلعب مش تلقي كل ناس صوائد وكنسلة الخ ......)
    ودا عيل بشخه ملناش دعوه بيه

«كيلتير»

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SniperShooT مشاهدة المشاركة
    يابرنس وانت لما تعدل عليها بقى اللعب الجماعى لازمته ايه لما انا مش هستفاد من شيلن فى البارتى ومهارت الحصان لزمتها ايه لما مش هاخدها ومش هتفدى اعمل التخصص ليه وهكذا فى كل شىء
    فى تخصصات مبالغ فيها اه تستحق التعديل وفى لا
    يعنى ببساطه صائد ايه اللى بيقف فى وش اى تخصص واحد لواحد يعرف يقتله بسهوله دول بيتكلمو عن المهاره زى ما تكون بتقتل اى حد قدامك بضربتين تعلى عليه يروح ميت هههه
    الصائد بياخد فورتكس كرشر من السحره موزتين من المبارز الشيلن بيعكسله يقتل نفسه وهكذا هو الحوار كله طريقه لعب يعنى المفروض اللى يطلب تعديل شىء دا يبقى لعب بكل الطرق الاحترافيه ولقى بردو نفسه بيموت بسهوله ومفيش حل وقتها يطلب تعديل لكن مش تعديل لمجرد التعديل فقط لاء شىء .

بص انا والله مش مع اي حد ولا ليا كرهيه لتخصص يمكن اكبر تخصص مضايقني مبارز ف عكسه

بس صائد مع بف حصان وسحب صدى وسحب بفه من اي مستدعي وغير دلوقتي كله بيعمل عكس ف الصائد بيكون فعلا مبالغ فيه بس بدون بف صدى وبف حصان مش هيسبب اي مشاكل

صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة