النتائج 1 إلى 6 من 6

مشاهدة المواضيع

Smile حصريا ولأول مرة اكبر مجموعة نكت ممكن ممكن تتخيلها في حياتك

قبل ما اتشوف النكت احذرك بطنك ينفجر ^^

مسؤول كبير ومهم راح يفتتح بركة سباحة في نادي افتتح جديد .. فكان في استقباله رئيس النادي , فقام بالشرح له عن البركة الحديثة وتجهيزتها .. وقال من هون سيدي بقفزه على البركة وهذه القفازة من ارتفاع 40 متر , تعال يا مرسي نط ؟؟؟ نط مرسي .. ومن هون سيدي بقفزه على البركة من ارتفاع 60 متر , تعال يا عثمان نط , وهوب نط عثمان (رحمة الله عليك يا عثمان) .. فقال المسؤول اووووووه اشي حلو ممتاز ممتاز .. لع لع كله تمام فعلا .. قام رد رئيس النادي على المسؤول وقال له ولسا لم ن عبي البرك ة مي بكون النط احلى واحلى ...

البقرة المجنونة
    في فترة تفشي مرض البقرة المجنونة, دخل رجل وأمرأته السمينة لمطعم, فسأل الجرسون الزوج: شو توكل؟ أجاب الزوج: ستيك بقر. فسأله الجرسون: شو مع البقرة المجنونة؟ فأجاب الزوج: أسألها شو بدها توكل تطلب...

نصاب شاف في الطريق باص عامل حادث والناس مصابين وممددين .. فقال : لنفسه فرصة اعمل حالي زيهم واخذ تعويض . اخرج اخونا سكين من جيبه وقطع اذنه وصار يصيح انقذونا والدم يشرشر على وجهه وعامل حاله مصاب من المصابين وصار ينادي يا بوليص يا اسعاف ..
    وفجاة المحتال لاحظ الاشخاص الممددين يقومون وهم يضحكون ويشيرون الى كاميرا قريبة : هيلا هوب ابتسم للكاميرا الخفية

فلاح كل ما يحط حشيش للبقرة بتوكله الجاجة , قالها : إذا أكلتيه ثاني مرة حنتف ريشك، وأحطك في القفص . راحت الجاجة واكلت الحشيش، فنتف ريشها وحبسها، شافها الديك عريانة في الققص، سألها : الحلوة انمسكت في قضية شرف العيلة ؟؟ ردت: لأ في قضية حشيش.

الثعبان العاشق
    مره ثعبان قابل ثعبان لقاه بيعيط قالو انت بتعيط ليه؟ رد اصلي انا نظري ضعيف. قالو بسيطه ركب عدسات وبعد يومين وهو ماشي لقاه بيعيط كمان مره قا لو انت بتعيط ليه؟ رد اصلي اكتشفت ان اللي بحبها من عشرين سنه طلعت خرطوم مياه

الثور والبقرة
    فيه واحد رجع إبنه من امريكا وسأله يا إبني أيش اغرب شي شفته هناك قال الولد : شفت مكينه يدخلون البقره من هنا تطلع سجق من هناك .....قال الأب : هذي عارفينها من زمان ... بس اللي ماتعرفه المكينه اللي تدخل فيها السجق من هنا يطلع ثور مثلك من هناك.

واحد بلدياتنا جاله تليفون بيقوله يا عبودة أمك وأبوك ومراتك وأولادك كلهم ماتوا .. صاحبنا سمع الخبر قال الحياة ملهاش لزوم ، وراح طالع فوق عماره 30 طابق ، ورمى نفسه بين الطابق الـ 30 لـ 20 قال الله أنا أمي وأبويا ماتوا من زمان بين 20 و10 قال الله أنا مش متزوج وقبل ما يقع على الارض قال يا بوووى أنا مش عبودة ..

المريض: يا ترى يا دكتور أنا ممكن أعيش لحد ما يبقى عندي 100 سنة؟
    الطبيب: أنت بتدخن أو بتشرب أو بتتعاطى؟ المريض: لأ أبداً، عمري ما دقت سيجارة أو كأس
    ولا حتى شديت نفس من شيشة. الطبيب: بتلعب قمار؟
    المريض: لأ، ولا حتى كوتشينة ولا دومينو ولا شطرنج
    الطبيب: بتسهر قدام التلفزيون أو الفيديو أو الدش؟
    المريض: ولا بأفتحهم من أساسه
    الطبيب: ولا بتسهر على القهوة؟
    المريض: ولا عمري عتبتها برجلي
    الطبيب: بترهق صحتك ونظرك بالقراءة كتير؟
    المريض: بالعكس، أنا أطيق العمى ولا أطيقش الكتب!
    الطبيب: طيب بتقعد كتير قدام الكمبيوتر أو الأنترنت؟
    المريض: كمبيوتر؟ أشوف إيه؟
    الطبيب: طيب بتسافر على طرق خطر أو بتسوق كتير؟
    المريض: أنا لا عندي عربية ولا بأسافر من أصله؟
    الطبيب: طيب بتلعب أي رياضة عنيفة أو مرهقة؟
    المريض: ولا عمري عتبت نادي، وما لعبتش حاجة من أيام ثانوي
    الطبيب: ولك اذان لليش عاوز 100 سنة تهبب فيهم إيه.

شاب اشترى ستلايت من وراء أهله ,. فقال لهم : ما حدا يطلع على السطح لاني اشتريت كلب كبير ومتوحش . طلع واحد من اهله مشان يستكشف الموضوع فنزل من السطح وهو عم يركض ويرتجف . سألوه اهله : شوفيت الكلب ؟؟
    اجابهم : لأ .. بس شوفيت الصحن اللي بيوكل فيه..

هو وحدة بس!!!
    سكران بسوق السياره في الاتجاه المعاكس وبسمع اخبار, فجأة في الراديو قطعو النشره وبثو اعلان : نعلمكم ان الشرطه تطارد قائد سياره يمشي في الاتجاه المعاكس ... قال السكران : هو بس سياره وحده, أنا لحالي صرت شايف مية سيارة ماشية في الاتجاه المعاكس.

واحدة حامل ولدت بنت الساعة خمسة الفجر .. اجا جوزها وجاب البندقية و ... طخ البنت ........
    وقال لأمها ما عناش بنات بتيجي في انصاص الليالى ....!!!

صبى كسلان جدا شغال مع ميكانيكي كل ما المعلم يقول له هات مفك ، يقول له كمان شوية ...بكره ... مش وقته ، وفي يوم لمبة الكراج انحرقت ، المعلم قاله ركب اللمبة قال له هذا اشي سهل كثير ، وشاله المعلم على كتفة واستنى دقيقة دقيتين ربع ساعه مفيش اشي ركب ، قال له المعلم انت مركبتش اللمبه ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    قال له اللمبة بتستنى بس انتي الي بتـلــفــش يا معلم..

معلم كيمياء رزق بولد .... فسماه سامي أكسيد الكربون..

واحد بلدياتنا مؤدب شاف ساعته واقفة قام جاب لها كرسى!.

مرة واحد بلدياتنا دخل الحمام , لقى المساحة , فقال يا بوى كل دي ماكينة حلاقة.

عجوز بيقول لواحد "خلاش عجشنا" (خلاص عجزنا) فرد واحد وقاله يا عم انت لسه شباب فقاله العجوز أديك خمشة جنيه وقول كده قدام مراتي فرد وقاله هات عشرة جنيه وأطلعك طفل.

سرقوا ألخيمة
    اثنين ساكنين في خيمة وراقدين على ظهورهم بالليل , الأول أتطلع علسما وقال للثاني أيش شايف ؟ قال التاني شايف نجوم كثيرة.... قال وعأيش ه ذا بيدل ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في هالكون . قال الأول هذا يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي

عجايز أخر زمن
    عجوز راحت للمستشفى مع ولدها ... كشف عليها الطبيب وقال لأبنها : امك بتعاني من الوحدة ... ولازم تزوجها واحد عمره خمسين ... وهم طالعين بتقوله امه : شفت كيف ياولدي ؟؟ لكن الله يعينك ... وان كانك مالقيت واحد عمره خمسين ... شفلك اثنين من ابو خمسة وعشرين .

الحمار الطائر
    حمار وهدهد إتفقوا إنهم يسافروا بالطيارة . في الطيارة بيقوم الهدهد بكبس على زر , أجت المضيفة قالت له شو بدك ؟ قال لها الهدهد أتسلّى . وسواها الهدهد مره ثانية وثالثة . الحمار عمل مثل الهدهد..إشتكت المضيفة للكابتن قالتلو في إثنين بيعاكسوني قال لها أفتحي الشباك وإرميهم...لما رمتهم المضيفة..الهدهد بيقول للحمار بتعرف تطيرقالو الحمار لا ...قال الهدهد لما إنك ما تعرف تطير, تتسلّى ليش؟

فيه واحد وهو طالع من البيت قالتله زوجته ليش بتسويش زي جارنا قبل ما يطلع بعطي زوجته بوسه ؟ قلها: فكرك جارتنا بتوافق؟؟؟؟

العتب علنظر
    ثلاثه صقور تراهنوا على الصيد راح الاول ورجع على منقاره دم قليل قال شايفين الشجره البعيدة؟ قالو ايوه قال صدت عندها ارنب. راح الثاني ورجع على منقاره دم كثير قال شايفين الصخره البعيدة؟ قالو ايوه قال صدت عندها غزال. راح الثالث ورجع وجهه كله دم قال شايفين عامودالكهربا البعيد؟ قالو ايوه قال انا ما شفتو.

بحث عن الديناصورات
    معلمة صفوف سابع اختارت اشطر 3 طلاب علشان يروحوا على الغابه ويعملوا بحث عن الديناصورات, المهم بعد اسبوع اول طالب رجع كل اواعيه مزعه وحالتو حاله, وحكى انو ما بدو يكمل البحث, وبعد اسبوعين الطالب التاني رجع على الصف وحالتو متل الاول, المهم فات 3 اسابيع, شهر والطالب الثالث مش راجع, طبعا المعلمه واهل الطالب قلقوا عليه, وقرروا يبعتو طاقم بحث عنو. وفعلا الطاقم لاقى الطالب ماسك سحليه وبلشان فيها ضرب وبيقولها :"قلي سيدو فين؟ الي شهر بسالك بتردش ليه؟ اعترف سيدو وين؟".
    .

محسوبة عالكعب
    واحد بلدياتنا راح يشترى لمراته جزمة فراح لمحل وقال لصاحب المحل عايز جزمه من غير كعب وخفيفه شويه ورخيصه صاحب المحل قال ماشى وجاب الجزمه فقالت مراته: ده مينفعش انا عايزه بكعب. ودبت خناقه فصاحب المحل قرف منهم فقال لبلدياتنا متاخدها بكعب هو انت الى حتلبسها قال لع من غير كعب هو انت الى حت نضرب فيها

يمّا الخوف
    الأستاذ يسأل : أعطوني اسم حيوان يطير؟ الطالب :الفيل يا أسـتاذ !! . الأستاذ: أيش هالغباء, أيش بيشتغل أبوك؟ الطالب: في المخابرات أستاذ. الأستاذ:طلع انت ..... مش مشكله.... يعني الفيل إذا شد حيله ممكن يطير

بخييييييييل
    مره واحد بخيل سألوه اذا أجا برد ايش بتسوي ,قال بقرب شوي على المدفئه وسألوه كمان اذا أجا برد كثير إيش بتسوي قال بقرب اكثر على المدفئه فسألوه إذا إجا برد كثير كثير إيش بتسوي قال ساعتها بشغل المدفئه

البغبغان
    واحدة أهدت صاحبتها بغبغان , ثاني يوم سألتها عن الببغان؟؟؟
    قالتلها صاحبتها, عادي طعمه زى طعم الجاج.

البيض
    سكران ماسك الفرخة بتاعته ..قاعد يضرب فيها يضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه

العلم نور
    كلب شوارع مر من جنب قسم شرطة شاف كلب بوليسي قال آخ لو كملت تعلمي

تمشي الرياح بما لا تشتهي السفن
    سئلوا واحد زعلان: ليه قتلت أبوك ؟, جاوب: كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها طب ليش قتلت عمك ؟ جاوب: كنت عايز ابن عمى يسافر معايا طب ليش كنت بدك تنتحر؟ جاوب: أصلهم لغوا الرحلة

للتوضيح فقط
    مرة واحد خ د مراته جنينه الحيوانات و صورها جنب قفص القرود و علق الصورة فى الصالون و كتب تحت الصورة :هذه صورة زوجتى مع القرود, ملحوظه زوجتى الثالثه على اليمين.. ها ها ها
    ===========================================
    إحساس غريب
    واحد و هوا بيموت اتطلع بمراته تطليعه رومانسيه و قالها لما طحوني من الشغل كنتي معاي ولما مرضت وقفتي جنبي ولما فلست برضوا كنتي معاي و إسا واقفه جنبي, ومسك ايدها بحنيه و قالها مش عارف ليش حاسس انك نحسه علي

مزحه
    علي يرد على التليفون .. المتصل طبيب غرفة الطوارئ بالمستشفى .. بقولو: " زوجتك عملت حادث سيارة خطير و لدي أخبار سيئة و أخبار جيدة .. الأخبار السيئة أنها لن تستطيع استخدام أي من ذراعيها الإثنين أو رجليها الإثنين مرة أخرى .. و أنها ستحتاج الى مساعدة في الأكل و الذهاب الى الحمام مدى الحياة" علي: " يا الهى .. و ما الأخبار الجيدة ؟؟؟؟" الدكتور : بمزح معك.. ماتت ! هاهاها

الحب من أول درس
    التلميذ : بحبك يا معلمتي و عاوز أتجوزك... المدرسه: بس أنا مبحبش الأولاد الصغار... التلميذ: وأنا مش مستعجل على الأولاد

المنحوس...
    مرة واحد موهوب لكن منحوس خطرتله فكرة, قال باخد نملة وبعلمها فن الباليه, فعلا أخد نملة وعلمها فن الباليه وتعب عليها كتير وكان متوقع انه حياخد فيها جايزة نوبل, فراح يعرضها على اعضاء المجلس بس وهو في الطريق لاقى طفل صغير بعيط قاله بتعيط ليه يا حبيبي ما تزعلش وفكر وقال بفرجيه النملة راح يفرح، فرجاه النمله وقاله ايش هاي ياحبيبي الولد أخد النملة فعصها فماتت وقاله هاي نملة . الزلمه انجن واخدوه على مستشفى المجانين وقعد فيها عشرين سنة, بعد ما طلع قال لازم اعملها كمان مره وفعلا قعد عشر سنين يعلم نملة تانيه فن الباليه لما خلص راح يعرضها علي المجلس بس وهو في السكة قال لازم اجرب ردود الفعل على اي واحد بس المهم مش صغير ، لاقى رجل واقف بعيد قال هو ده راح لعنده اعطاه النمله وقاله لو سمحت قولي ايش شايف ؟؟؟؟؟ الزلمه اخد النملة وفعصها وقاله انا قولتلك من تلاتين سنة انو هاي نملة.

============================================
    أقتل تأشوف...

حبيب إمه...
    واحد مغترب عاد لأهله وقد تزوج ورزق بولدين ذكور ، واحد أشقر والآخر أسود ، سألته أمه ولك ابني ليش ولادك كل واحد لون ؟ فقال لها ماقلتلك مرتي حبلت يوم كنت بألمانيا وعند ما توحمت قعدت على البلكون تشوف ألماني رايح وألماني جايي، إجا الولد مثل الألمان أشقر، ولما رحنا لجتوب أفريقيا حبلت المرة وقعدت عل بلكون وأسود رايح وأسود جاي إجا الولد أسود ، بتعرفي ياإمي المرة بتتوحم ، فقالتله أمه إي والله المرة بتتوحم ، يوم ما توحمت فيك قعدت علبلكون قدام بيت الحمير وحمار رايح وحمار جاي ، الله رزقني فيك.

كان بحبحتيهن شوي..!
    - ماما..سمعتك بتتخانقي مع بابا وبتقولي انك مشترياه بفلوسك. - وعاوز ايه؟ - باقول يعني مش كنتي تدفعي شوية مصاري أكُر وتشتري واحد أحسن منه.

واحد بلدياتنا رجع من امريكا قاعد بيحكي لأبوه وأمه الأشياء الغريبة اللى شافها . - شي يوم شفت هناك واحد وقع من فوق عمارة طويــــــــــــله.. قعد ثلاث ايام لحد ما وصل الأرض. أمه سألته: طيب مات ؟؟ ابوه رد عليها: ثلاث أيام لا أكل ولا شرب .. أكيد يموت!

واحد بلدياتنا أشترك في مسابقة من سيربح المليون, ولما شربكة معاه, اتصل بصديقه وقالو :معانا 30 ثانية رايك احذف اجابتين ولا استخدم الجمهور!

واحد بلدياتنا عنده ارق ومش عارف ينام....قال له صاحبه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة...عد من واحد الى 500... بلدياتنا مكدبش خبر... وأول ما الدنيا ليلت راح التخت وبدا يعد .. واحد .. اثنين ... ولما وصـل الى ميه وتسعة وتسعين ... أجـاه النوم … قـام غـسـل وجهه ورجــع للتخت يـكـمـل الـعـد

خلع رجل ملابسه حتى يسبح في البحر .. فناداه أحد الحراس وقال له: عفواً .. ممنوع السباحة ! فقال له الرجل : ولماذا لم تخبرني قبل أن أخلع ملابسي ؟ قال الحارس : لأن خلع الملابس غير ممنوع !!!
    سأل الطبيب مريضه ، وقد أطال الثرثرة معه : _ هل ذهبت إلى طبيب آخر قبل أن تحضر إلى عيادتي ؟ المريض : كلآ ولكنني ذهبت إلى الصيدلي . الطبيب : وماهو الرآي السخيف الذي أشار به اليك ؟ المريض : لقد أشار بأن علي أن أزورك في عيادتك.

واحد كان يدور على مطعم نظيف، لقى محل مكتوب عليه (حاربنا الذباب) فراح داخل وأول ما جبولو الأكل تجمع الذباب عليه فنادا للجرسون وقالو : بتقولو حاربنا الذباب, شكلو الذباب ساكن هون !!! الجرسون: احنا صحيح حاربنا الذباب بس هو فاز علينا !!!

واحد قاعد في أمان الله ، وفجأة أجت مراته وضربته بغطا الطنجرة على راسه .. طرررررخ!!! الزوج: شو في يا بنت الحلال؟؟؟ الزوجه: شو هاي الورقه اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها "سوسو"؟؟ الزوج: يا بنت الحلال، هذا أسم الحصان اللى بشجعه في السب اق! الزوجه صدقته وراحت لحالها... بعد اسبوع، الزوج قاعد في أمان الله بيقرا الجريده، وفجأة مراته ضربته بغطا الطنجرة على راسه !! الزوج: خير يا بنت الحلال شو مالك اليوم؟؟ الزوجه: حصانك على التليفون ..!!

بوش اتصل ببرنامج ما يطلبه المستمعون وطلب اغنية "بابا فين" واهداها لصدام حسين، قام الصحاف اتصل بالبرنامج وقال بناء على طلب صدام اهدي اغنية "يالى بتسال عليا ملكش دعوه بيا" لبوش

أبو العبد كان يعمل امتحان إنكليزي الأستاذ سأله: أبو العبد كيف بتقول لواحد إنكليزي تعى لهون؟ أبو العبد: بسيطة ،أقول come here الأستاذ : برافو أبو العبد، وإسا كيف بتقول له روح لهناك ؟ أبو العبد : بسيطة بروح أنا لهناك وبقول له come here

أبو العبد وأبو صطيف سافروا مرة على نيس بفرنسا علشان يصطادوا سمك سالامون فرنساوي, سافروا بالطيارة واستأجروا ياخت على الكوت دازور وبعد حوالي اسبوعين رجعوا وما اصطادوا الا سمكة سالامون واحدة, أبو العبد : عجبك هيك يا ابو صطيف ... سمكة واحدة كلفتنا فوق العشر الاف دولار, أبو صطيف : عشرة الاف دولار .. الحمدالله اللي ما اصطادنا الا سمكة واحدة والا كان انخرب بيتنا....

أبو العبد وابو صط يف كانوا بيوم راجعين بآخر الليل سكرانين وقفهم الشرطي وسأل أبو صطيف: اسمك وعنوانك؟ ابو صطيف : أنا اسمي ابو صطيف، بس ناسي وين ساكن أبو العبد: وأنا اسمي أبو العبد، ساكن بالبيت اللي جنب بيت أبو صطيف.

أبو العبد وابو صطيف راحوا مرة على الكازينو أبو العبد شاف ماكينة المشروبات حط نص دولار نزل له علبة بيبسي، قام حط نص دولار ثانية كمان نزل له علبة بيبسي، قام وصار يحط كل المصاري اللي معه أبو صطيف: ولك شو عم تعمل يا أبو العبد؟ أبو العبد : لحظة شويه يا أبو صطيف ما شايفني عم بربح؟

أبو العبد قرر يغير مهنته ويشتغل مطهر قام فتح محل وعلق بالواجهة أقلام وساعات أبو صطيف راح تاني يوم يبارك له المحل أبو صطيف: مبروك المحل يا ابو العبد بس بدي اسألك سؤال ؟ أبو صطيف: اشتغلت مطهر فهمناها بس لشو الاقلام والساعات بالواجهة ؟ أبو العبد: ولو يا أبو صطيف شو بدك ياني علق بالواجهة ؟؟

أبو العبد أشتغل سواق تاكسي في لندن مَرَة واحدة من غير ملابس طلعت معه وقالت له: اكسفورد ستريت بسرعة ابو العبد صار يطلع فيها من فوق لتحت شو بحياتك ما شفت مَرَة من غير ملابس؟ أبو العبد : شفت ... بس بدي اعرف من وين بدك تدفعي لي الحساب .

أبو العبد وقف تاكسي وطلب منه يوصله على البسطة التحتى، سواق التاكسي كان مفطر فول على الصبح كل ما بده يضرط كان يزمر، أبو العبد أنزعج من الزمور وخاصة أن الشارع كان فاضي وقال للسواق : بدي أعرف شو عاجبك بالزمور...ريحته؟

أبو العبد كان راكب دراجة جديدة، التقى بصاحبه أبو صطيف أبو صطيف: مبروك الدراجة الجديدة يا أبو العبد .... وينتا إشتريتها؟ أبو العبد: مبارح وأنا راجع عالبيت بالليل وقفتني واحدة ست كانت راكبة على الدراجة، قامت حطت ثيابها عجنب وقالتلي: قرب يا أبو العبد خود اللي بدك اياه ما تستحي؟ رحت أنا أخدت الدراجة ، قلت لحالي شو بدي أعمل بثيابها؟؟

أبو العبد رجع مرة على البيت لقى أم العبد عم بتقص رجلين طاولة السفرة أبو العبد: شو عمتعملي يا أم العبد ليه عم تقصي رجلين طاولة السفرة؟ أم العبد: طا طو طا أبو العبد: يقبرني زمورك ! بس عن جد قولي لي ليش عم تقصيهم؟

أبو العبد مرة كان ماشي بسرعة بالشارع وخبط بواحد من غير ما ينتبه. طلع واحد مصارع مليان عضلات، مسك أبو العبد من رقبته وقال له: شو أعمى مش شايفني قدامك؟ أبو العبد: مبلى شايفك ... بس مش متذكر وين؟؟؟؟

فيه واحد اخذ ولده الى الس وبر ماركت اخذ الولد بسكوت شوكلاته قال يابابا احبوه قال الاب بوسه ورجعه

واحد بخيل سأل زوجته :شو طابخةاليوم قالت :زيت وزعتر قال:ول عليك طابخة طبخيتن

في ثلاثة مساطيل جالسين بخيمة في الصحراء قالوا لواحد منهم قوم جيبلنا شاي من عند حد من الجيران فطلع لف حوالين الخيمة ورجع فات لعندهم وقلهم بالله مافي عندكم شاي قالوله استنى شوي راح صاحبنا يجيب بس يجي نعطيك

واحد عقلو ناقص ركب سيارة بي ام دبليو ,وشغل الراديو فقالت المذيعة هنا لندن فقال يلعن ابو السرعة.. صرت واصل لندن!

واحد كسب مليون $ واتصل بزوجته وقال لها حضري شنطة الملابس كسبت مليون $ ردت عليه وقالت الملابس الصيفية ام الشتوية قال لها مش مهم الصيفية او الشتوية المهم اني ارجع البيت ما اشوف وجهك فيه.

تمساح سوى رجيم صار سحلية ֱֱ

برغوث قال لبرغوثته بعد ما طلعوا من السينما : حبيبتي ... تحبي نتمشى ولا نركبلنا كلب؟؟

طبيب بروفسور واقف يشرح اول درس تشريح لطلبة سنه اولى طب، وكان بيشرحلهم عن الأساسيات، فقال لهم: لازم علشان تعملوا تشريح تكونوا قادرين على عمل حاجتين، الحاجة الأولى ما يكون عندكم أى نوع من الخوف، وقام بسرعة حاطط اصباعه فى مناخير الجثة اللى على السرير قدامه وبعدين قام لحس صباعه، وطلب من كل واحد يعمل زى ما عمل فى الجثة اللى قدامه، بعد شوية، قام كل الطلبة عملوا زى ما عمل. فقال لهم: والحاجة التانية لازم يكون عندكم قوة ملاحظة وتركيز، يعني انا حطيت صباعى الوسطانى فى مناخيره، لكن لحست الصباع اللى جنبه.

في واحد معاه أرنب يبي يبيعه جاه واحد محشش وقال له بكم القرد ؟ رد عليه .. ياخي هذا أرنب مو قرد .. قال المحشش يابو الشباب أنا أسأل الأرنب ماسألتك.....

في معلمه رياضيات تزوجت حرامي خلفوا شبه منحرف.

كهربائي تزوج واحده غير سلوكها هاهاها

محشش عصبي وجعه ضرسه راح للدكتور وقال له اقلع كل ضروسي وخليه زي الكـلب لوحده.

مره المدرس سأل الاطفال فى الفصل الى يفتكر نفسه غبى يقف ... بعد شويه وقف تلميذ ...فساله المدرس و ليه بقه يا سيدي بتفتكر نفسك غبي ..فرد عليه التلميذ اصلي محبيتش اشوفك واقف لواحداك يا أستاذ.
    مرة واحدا راح ع فيلم جنس وكان مكتوب على باب السينما ممنوع الدخول أقل من 18 راح جاب 17 واحد من البلد ودخلوا يتفرجوا

قابلت مذيعة اثنان مساطيل سالت الاول : مصر بالنسبالك ايه ؟ فقا ل: مصر دى امى. ثم سالت الثانى :وانت مصر بالنسبالك ايه؟ قال:مأدرش اتكلم عن أم واحد صحبى

مرة واحد دخل مطعم بيتزا فقالولو تحب نقطعلك البيتزا 8 حتت ولا 16 حتة فقالهم كفاية 8 علشان انا مش جعان قوي

زرافة و سلحفة ماشيين في الصحرا وكانوا عطشانيين كتير.شوية ولقوا ازازة كولا مسقعة مقفولة ومتلجة.فرحوا وقعدا ينطنطوا.وبعدين افتكرت الزرافة انه مافيش فتاحة فقالت للسلحفة : اسمعي ..انتي تروحي ع المدينة تجيبى الفتاحة وانا بستنا والازازة معاي.السلحفة قالت وانا ايش يضمني؟ الزرافة حلفت ما تفتحها الا لما السلحفة ترجع. المهم الزرافة ضلت مستنية ساعة..محداش اجه! ..ساعتين.برضة…يوم يومين اسبوع اسبوعين والزرافة واقفة بدها تموت خلاص….بعد سنة الزرافة قالت لروحها العمر مش بعزقة في داهية السلحفة …وقامت تفتح الأزازة بسنانها .وقبل ما تفتحها الا السلحفاه طالعه من ورا صخره وبتقول للزرافه: شايفه لو رحت كنتي شربتيها لحالك!!!

قال أحد الأطفال لعمته التي تزورهم : " يا قبيحة " !! فعنفته والدته وأجبرته أن يعتذر لها ، فقال لها الطفل " أنا آسف أنك قبيحة " !!!

قال الأب للمدرس : ليش ضربت ولدي ؟ قال المدرس : لأنه مشاغب . قا ل الأب : إذا شاغب مرة ثانية .. إضرب اللي بجنبه... هيك إبني يخاف ويسكت وما يكرر الشغب.

صاحت الأم في ابنها الصغير : لماذا تأخرت ؟ ألم أقل لك أرجع من البقالة بسرعة ؟
    فقال الابن : نعم يا ماما .. ولكن لم تقولي لي أن أذهب بسرعة

الأم : لازم تأخذ ابنك العفريت لحديقة الحيوانات .
    الأب : لا ... إذا بحبو .. يجو هم وياخذونه بأنفسهم.

سؤال المعلم
    الابن : هل تعلم يا أبي أنني الوحيد الذي أجاب على سؤال المعلم اليوم !
    الاب : وما هو السؤال ؟
    الابن : من الذي لم يكتب الواجب !!!

الهند بعيدة ؟
    تلميذ لزميله : هل الهند بعيدة ؟
    الزميل : لا .. لا أظن ذلك .. ففي صفنا تلميذ هندي يأتي إلى المدرسة كل صباح على دراجته !!!

ديك مزكم
    فيه ديك مزكم ليش؟؟؟؟؟؟؟؟ متزوج دجاجة مجمدة
    -----------------------------
    اشارة المرور

دكتور عيون ماشي بسياره شاف اشارة المرور حمراء نزل حط لها قطرة.
    -----------------------------------------
    الليمونة

لمونة لونها اصفر، ليه ؟.. ما بتاكولش يا عيني
    -----------------------------------
    البيضة
    فرخة استحمت بهد اند شول درز باضت بيضة من غير قشرة.

واحد بلدياتنا حب يشرب سيجارة حطها فى كباية

فاعل خير
    واحد قتل حماته، الظابط بيسأله اسمك ايه؟ قاله :اكتب فاعل خير.

رامي عياش والطاقية
    فيه غبي سافر لندن، وحضر حفلة لرامي عياش، ولما سمع رامي يغني بحطها عاراسي من فوق قام يرفع ايده ويصرخ عرفتها عرفتها.. الطاقية

الجرسون والكولا
    قال الزبون للجرسون العبيط: لقد طلبت منك عشر مرات زجاجة كولا. فأجاب الجرسون معتذر: آسف وسأحضر طلبك حالا. وذهب الجرسون ثم عاد ومعه عشر زجاجات كولا.

غني عنده كلب وعنده واحد شغال اسمه عثمان. وهو خارج الصبح لقى عثمان بيغسل الكلب الباشا قله حرام عليك الكلب حيموت خرج ورجع لقى الكلب مات. قال لعثمان انا مش قلتلك الكلب حيموت من الغسيل قاله ياريت مات من الغسيل يا سيدي.. مات وانا بعصره.

في واحد دخل ملعب وفي مباره بين فريق الحمر والسود وقعد جنب واحد أعور وما يعرف انه أعور... ساله وقاله شو النتيجه يا أخ؟ قال الاعور فريق الحمر واحد. فسألو: والسود؟ قال الأعور بعدهن مانزلو الملعب...

الساعة القاتله
    في واحد بخاف كتير لما ينام يحط الساعة في الدولاب ويقفل عليها ليييش ... خايف تلدغة عقاربها...

فيه واحد نكتجي... خالته جابت ولد بدون أذان واراد زيارتها ولكن أمه رفضت زيارته لها ولكنه وعدها بعدم التعليق عليه حتى لا يجرح شعور خالته وعندما ذهب لها قال لخالته: نصيحة مني شربيه عصير جزر ولما يكبر أكليه جزر كتير. قالتو خالتو ليش؟ قال حتى لا ينقص نظره، بعدين إذا نقص نظره بصير لازمو نظاره.. المشكلة يعلقها على إيش؟

واحد كريم كتير كتير أحترق بيته، لما شاف المطافي حلف ما يبدو قبل ما يشربو قهوه...

الزوجة: قوم يارجل اسمع صوت الحرامي في البيت. الزوج: حرام عليك خليني أنام الحرامي ما يطلع صوت لما يسرق. في اليوم الثاني الزوجة: قم يارجل مافي صوت.. قم أكيد في حرامي بالبيت!!!!

غبي راح عند ثلاجة البيبسي يحط فلوس وتنزل بيبسي فرح الغبي وجلس يكرر الشغلة....جاء له واحد يقول له ماخلصت؟ رد عليه الغبي مادام إني بفوز راح أستمر.

عنجد نذل
    نذلين بيمشو في الطريق. الأول: أنا أنذل منك.. الثاني: لا, أنا انذل منك.. شافو عجوز قام الأول وضربها.. الأول شفت, حتى العجايز ما سلموا مني. الثاني, قلت لك أنا أنذل منك, هذي العجوز أمي وانا ما قلتلك.

عريس وعروسته ف ي يوم الفرح وهم داخلين القاعه وماسكين ايدين بعض العروسه فجأه تركت ايده وصارت تركض. قالها "مالك بتركضي؟" قالتلو "بسرعه بسرعه عشان نلحق مكان نقعد".

في واحد لدغتو حيه طل فيها وقعد يضحك ويقولها: "سمك مايضر بس انتي راحت عليكي لأني مريض بالإيدز..."

واحد طويل كتيــــــر شرب حليب مات متسمم ..ليش؟؟
    انتهت صلاحية الحليب قبل مايوصل معدته... ها ها ها

فى واحد مهاجر عأمريكا وشايل معه شوال سكر. صاحبه سأله ليه شايل معاك سكر قال له عشان الغربه مره...

واحد راح مطعم في فرنسا. كان عايز يطلب صحن شوربه قال للجرسون: "جارسو أنا عايز واحد شوربو " فاجاب الجرسون: باردو؟ قال الراجل لا وحياتك سوخنو..

اتنين مساطيل عايزين يهربوا من مستشفى المجانين، قالو نعمل خطه، لو السور طويل نقصره شويه ونهرب، ولو السور قصير نهرب على طول، راحوا ملقوش سور، قالوا يلا نرجع الخطه فشلت... ها ها ها

مره واحده بتقول لجوزها "بتصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا".
    قالها "هى لسه الكوابيس دى بتجيلك؟"

عنجد غريبه!!!
    مسطول بيسأل مسطول الساعه كام؟ قاله معرفش قاله غريبه أنا عندي معرفش ألا خمسه!!

السكرت يرة: انا اسفة المدير قاللى اقول انه مش موجود رد عليها الزائر :طيب قوليلة انى ماجيتش...!

أنت نازل المحطة دى؟؟
    وقف رجل ثقيل الوزن فوق قدم الراكب الذى بجواره فى الباص وحاول الرجل أن يخلص رجله من تحت قدمه ولكن محاولاته كلها باءت بالفشل فقال له بأستعطاف" من فضلك ممكن تشيل رجلك اللى دايسه علىرجلي" فقال له:ليه؟أنت نازل المحطة دى؟؟"

كان في واحد شكله شنع وبشع كثير كثير عايز يتجوز فراح واتقدم لوحده فبقول لابوها :انا يا عمي بلا فخر عملت نفسي بنفسي. فقاله الأب : ما انا برده بقول استحاله تكون خلقه ربنا…

قال الأب للمدرسة : ليه ضربت ابني؟ قالت المدرسة : لأنه مشاغب. قال الأب : إذا شاغب .. اضربي اللي بجنبه وعندها يخاف ويسكت وما يكرر الشغب !!!

مرة واحد بيحلم كل يوم بلعبة كرة قدم للكتاكيت ، راح للدكتور فقاله اعطيك حقنة ومش راح تحلم كمان دور، فجاوبه المريض: خليها لبكرة يادكتور علشان الليلة اللعبة النهائية!!!

نكت عالسريع
    مرة واحد اجالو ولد بعد سبع بنات سمى بدري.
    مرّة واحد عمل عملية جراحيه..., نجحت , قام عملها مرة تانية.
    مكتب سياحة يعلن رحلة للعراق 4 أيام يعشرة دنان ير ماكل شارب ميت مدفون.
    تنين أغبياء تبنوا ولد صيني...صاروا يتعلموا الصيني لحتى بس يكبر يفهموا عليه.

بابا فين؟
    واحد بخيل راح يزور ابوه في المستشفى.. لما وصل عالباب شاف كلمة ادفع.. قال نيجي بعدين نزوره.

سؤال جواب
    في شي إلو جناحين وما بيطير وإلو عينين وما بيشوف وإلو إجرين وما بيمشي ما هو؟
    عصفور ميت

-----------------------------------------------------
    صيدلي يا صيدلي
    في صيدلانية اتصلت بجوزها وسالتو كيف بدك الفاصولية...حب ولا تحاميل؟؟
    ---------------------------------
    قطع الشارع
    محشش متردد يقطع الشارع و لا لأ .... قطع الشارع إندعس ،
    قال ! : و عرض أختي كنت عارف
    ------------------------------
    الإنتخابات
    غبي راح يترشح لرئاسة الجمهورية دخل على ضابط بوزارة الداخلية. فقال له الضابط: انت مجنون شي؟ فأجاب الحمصي :هو شرط يعني؟
    --------------------------------------------------------

الشرطة في خدمة الشعب
    كان في مرة واحد حشاش ماشي في الشارع وعم يتدروخ مسكتو دورية شرطة قالولو اطلع معنا فقال لهم معلش والله البيت قريب.

اعلان طلب وظيفة
    بمناسبة عيد الام المبارك اهنئكم برمضان جعله الله زواجا سعيدا وامطار خير وبركة, وكل عام وانتم بخير. المرسل: محشش منزل اعلان طلب وظيفة.

كان طبيب يعالج مريضه قال له: لدي لك خبران جيد وسيء. فسأل المريض: فما الجيد؟ فأجابه:ستموت بعد يومين. قال المريض: يا إلهي فما السيء؟ فأجابه الطبيب: كان يجب أن أقول تلك الخبرية البارحة

المرسيدس
    وحدة حماة بدها تشوف اصهرتها اذ كانو بحبوها أخدت أول واحد وعملت حالها تزحلقت فحملها وركض فيها عند الدكتور وفي اليوم التالي شاف على باب بيته سيارة بيجو ورسالة مكتوب فيها من حماتك, أخدت التاني وعملت نفس الشي فحملها كمان وراح لعند الدكتور وباليوم التاني شاف سيارة بيجو ورسالة مكتوب فيها من حماتك. أخدت التالت وعملت فيه نفس الشي فتركها ونتيجة الزحلقة توفت. تاني يوم شاف سيارة مرسيدس ورسالة مكتوب فيها من حماك.

رقم الشرطة
    واحد نذل عينوه رئيس الشرطه، قام غير رقم الطوارئ من 900 الى 26975332809742806329577935. هع هع هع

طالب ذكي
    مرة في طالب سأل للأستاذ: يا أستاذ بتعاقب الواحد إذا ما عمل شي؟
    قللوا الأستاذ : لا. قللوا الولد :ممتاز انا ما عملت الوظيفة يا أستاذ.
    < BR>التاكسي
    في مرة واحد ماشي وقف تكسي وسأل السائق: فاضي؟ جاوب السائق: ايوه فاضي. قله الماشي: طيب انزل تمشى معي. هع هع هع

الوردة
    دكتورعيون قاعد مع خطيبته على شط البحر ومعاه ورده قالها شايفه الورده يا حبيبتي؟... قالت له ايوه...رجع ايده لورا شويه... وقالها طب اسا شايفتيها؟.
    قميص النوم
    واحد اشترى لزوجته ملابس نوم غير شكل ولما جاء الليل ما لبستهم، فسالها: وين
    ملابس النوم اللي شريتها الك؟ قالت: وديتهم للخياط عشان يبطنه

أي.. أخ
    مرة أب سأل إبنه، أخذتو الضرب بالرياضيات، فقال الإبن: نعم يا بابا، أخذنا الضرب بالرياضيات وبالتاريخ وبالجغرافيا كمان.

ليش؟
    امرأة سألت رجل: لماذا سميت حلب بهذا الأسم ؟ فرد الرجل لا اعلم؟ فأجابته: لأنها كلها ناس حلبيين. فسألها الرجل: ولماذا سميت حمص بهذا الأسم فقالت له المرأة لا أعلم.. فأجابها الرجل لأنه لا يوجد فيها ناس حلبيين

الحقوه
    مرة واحد حمصي وقع من الطابق العاشر وهو يسقط بدأ بالصياح الحقوووووووني، قام الحماصنة الساكنين في العمارة نطوا وراه ولحقوه. ها ها ها

جندي اتجوز بندقية
    كان القائد المشهور بالقسوة يستعرض جنوده فوقف أمام جندي وسأله: ما اسمك؟ فقال: عبد الجبار يا سيدي. وما الذي تمسك به؟ فاجاب بندقيتي يا سيدي، فرد عليه القائد موبخا : ليست بندقيتك بل هي زوجتك وعرضك وشرفك. ثم انتقل الى الجندي الذي يليه: ما اسمك؟ رد عليه الجندي: كامل يا سيدي. وما هذا الذي تمسك به؟ فأجاب: زوجة عبد الجبار يا سيدي.

مجنون بدو يصير عاقل!!! صعبة
    مرة مجنون لقى مصباح علاء الدين ففركه.. فطلع الجني وقال له شبيك لبيك عبدك بين ايديك. فقال له: بدي اياك تبني لي جسر من بيتنا لأمريكا. فقال له الجني هاي صعبة كتير شوف اشي تاني فقال المجنون: بدي أصير عاقل فأجاب الجني بسرعة: بدك الجسر رايح والا جاي

كيف بدها تصير؟
    سأل المعلم تلاميذه: ما هي أخوات ان؟ فأجاب احد التلاميذ : إن وأن ولعل وليت وكيت. فقال المعلم مستغربا: ومن أين كيت هذه؟ فاجاب التلميذ: من اخوات ان ولكن من أم أخرى

ما حدا يوكل عشا حدا
    ذهب رجل إلى مطعم, وعندما سأله النادل: هل تريد عشاء كامل؟
    أجابه الرجل: وهل كامل لا يريد العشاء.

يا خسارة الحب...
    طفل وطفلة بالحضانة حبوا بعض فوعدها ان يتزوجها لما يكبر فقالت له:لا اظن ان والدي سيوافق لأننا لانتزوج إلا من الاقارب، فإن ابي تزوج امي... وجدي تزوج جدتي.... وعمي تزوج امرأة عمي... والأكيد إنو والدي ما راح يزوجني إلا لزوجي...

الحل الوسط...!
    تنين بخلا بدهن يتجوزو، الأول بقول للتاني : مش عارف شو بدي أعمل بمصاريف شهر العسل ؟؟؟ رد التاني بعد تفكير: شو رايك نبعث النساوين لحالهن وهيك منوفر كل واحد منا النص . رد الأول : لا حبيبي أنا بنفسي أزور رومانيا، بقولوا إنها رخيصة. رد التاني : طيب وشو الحل؟؟؟ الأول : بسيطة ، إنت النص وأنا النص، وبسافر ، وما عليك إلا إنك تقنع عروستك برومانيا.... نيا ها ها ها

القانون قانون..!
    قال الضابط للشرطي: كيف لم تدرك اللص ولم تلحق به؟ الشرطي: إنه أفلت مني ياسيدي..حيث تخطى الناحية التي ينبت فيها العشب في الحديقة...الضابط: وما شأنك بالعشب؟؟؟ الشرطي: لقد كان هناك تنبيه مكتوب على لوحة معلقة على السور تقول...ممنوع المشي على العشب

خمسين دولار بالتمام والكمال!
    قال الأول لصديقه: هل تقرضني خمسين دولار؟ الثاني: لايوجد معي سوى أربعين فقط. الأول: لا بأس أعطني الأربعين...وتصير مديناً لي بعشرة دولارات

الدور على مين...؟
    في مستشفى المجانين سمع الطبيب المجانين يرددون 37....37....37.... من أعلى الطابق الخامس فذهب ليرى ما الامر فرموه من النافذه ورددوا: 38....38...38...

اين تقع مدينة بورما ؟
    سأل المعلم : اين تقع مدينة بورما ؟ اجاب احد التلاميذ : لا اعرف يا سيدي ، امهلني حتى أسأل امي . المعلم : وما دخل امك في درس الجغرافيا ؟ التلميذ : لانها الوحيدة المسؤولة عن المطبخ وما فية .

السبانخ فيها حديد...!
    فى يوم غبى صغير قالت له امه:اذهب اشتري سبانخ من السوق فراح السوق ورجع بدون ما يشترى السبانخ فسالته امه: اين السبانخ قال لها ان السماء تمطر والسبانخ فيها حديد فخفت عليها من الصدا

رجـولـــــــة..!
    سأل القاضي اللص: كم عمرك؟ فأجاب اللص: 30 سنة. فسأله القاضي مستغرباً: و لكنك قلت هذا قبل سنتين فأجاب اللص: نعم يا سيدي فالرجل لا يغير كلامه مهما حدث.

سامي وناصر
    سامي: أين ولدت يا ناصر؟ ناصر:ولدت في المستشفى . سامي: لماذا؟ هل كنت مريض؟

المسامير والمطرقة
    قالت الأم لابنها أن يدق بعض المسامير بالمطرقة:احذر يا بني المطرقة لا تجرح يديك..
    قال الابن مطمئنا أمه: لا تخافي يا أمى، فان أختى هي التى ستمسك بالمسمار.

الفار وا لأسد
    مرة فار فات على بار وكان فيه كل الحيوانات ، قام طلع عالمسرح وقال بتهديد: "الليلة في واحد بدو يوكل قتلة" قام الأسد وضربة قتلة مرتبة، قال الفار: "مش قلتلكو الليلة في واحد بدو يوكل قتلة!"

الزوج والحماة
    واحد حماته كانت بحادث سيارات فظيع، بيسأل الدكتور عن حالتها فجاوبه الدكتور: هناك أخبار منيحة وأخبار عاطلة. أولاً حماتك توفت. فسأله الرجل: طيب اسا قوللي شو الأخبار العاطلة؟

الزوج المطيع..!
    نادت الزوجة على زوجها قبل مغادرتها الى العمل وقالت: قاعد بالبيت كل يوم لا شغلة ولا عملة دبر حالك اليوم وجيب فيديو للاولاد، فاهم؟ قال: أمرك ستي. روّحت الزوجة لاقت زوجها فرحان حامل فيديو وببوسة، إنبسطت كتير وقالت : انت أحسن زلمة، شغله. قال : ما بقدر. قالت: ليش؟ قال: مش انت قلتيلي دبر حالك، فأنا بعت التلفزيون تأجيب ثمن الفيديو.

الذكي والثلجة
    واحد حامل ثلجة وماشي في الشارع وطول الطريق تنقط، بقول لحالو أموت واعرف من وين مخزوقة

- واحد بخيل لأول مرة بوكل لبان (عِلكة) حَـلَف ما ينام الا ما يخلّصو. -
    مرة دكتور عظم لحقوه الكلاب

أوضح... أفصح... أجب!!!!!
    فيه واحد سمي ن راح للدكتور يريد ان ينقص من وزنه فقال له الدكتور ان ياكل واحد سندوتش الصباح وواحد الظهر وواحد فى الليل فقط خرج السمين وبينما هو فى النزول من الدرج فكر بشى ورجع يسال الدكتور فقال للدكتور متى اكل السندوتش قبل الاكل او بعد الاكل

الأم الذكية
    دكتور اطفال راح يتجوز وام العروسه بتسالو بتشتغل ايه قالها دكتور اطفال قالتله ومكملتش تعليمك ليه يا ابني.

المنحوس منحوس لو حطو بـ..... فانوس.
    في واحد مفلس جاي في الطريق فوجد حافلة في حادتة سير ولما صعد اليها راى الضحايا ففكر ان يقطع ادنه ويضعها امامه لكى ياخد التعويض فلما قطعها سمع اكشششن يصورون فلما

هو راح فين إبن الكلـ...؟
    واحد مسطول راجع البيت كل مايحاول يفتح الباب يترنح ، ويترنح ابنه بص له من الشباك وقال له بابا أحدف لك المفتاح قال الأب بصوت أجش المفتاح معايا ياواد احدف خرم الباب.

بخيل يقول لعيالة اوعدكم اذا نجحتو في الامتحان بوديكم تشوفوا اولاد ياكلون في كنتاكي.

عملية إنتحارية
    عشره فتحين كتير حبوا يعملوا إرهابيين خطفوا طياره فاضيه وإتصلوا بالمسئولين قالولهم إن ما نفذتوش طلباتنا كل نص ساعه حنقتل واحد منا.

إيش يعني شو؟؟؟؟؟
    واحد قابل صاحبه قاله امبارح كنا قاعدين في البلكونة وقعت عليا بعكوكة وعرنوكة وصنقوعة وبرتوشتين كبار... وما صار فينا إشي بتصدق ؟؟؟ قاله صاحبة آة بصدق بس دخلك شو يعني بلكونة.

ابو بريص
    سأل المعلم الطلاب: من يعطيني أسماء ثلاث زواحف. رد أحد الطلاب عليه: أم بريص و أبو بريص و بريص الصغير

التلميذ الغبي
    شو الفرق بين التلميذ الغبي شوي والتلميذ الغبي كتير؟ التلميذ الغبي كتير بيكتب ورا المعلمة وبمحي بس بتمحي اللوح، بينما التلميذ الغبي شوي، ما بيكتب لأنو بيعرف انو المعلمة رح تمحي اللوح.

البنت بتسأل أمها: ماما، ليش البنت بتلبس ثوب أبيض يوم عرسها؟ . الأم: لأنه أسعد يوم في حياتها يا بنتي... البنت بعد تفكير: ها ، الآن عرفت ليش العريس يلبس أسود

تكتيك سياسي
    زعيم سياسي في بلد متخلف، اقترح عليه أحد الحاشية اقتراحاً فقال : لماذا لا نسعى الى ان تستعمرنا دولة كبرى مثل أمريكا فتقيم لنا المصانع والطرق والمطارات والمستشفيات ثم نطردهم فيما بعد؟ فأجاب الزعيم: وكيف نجعلهم يأتون لاستعمارنا؟ فرد عليه: لدينا طائرتين نرسلهما في غارة على أمريكا فتغضب أمريكا وتأتي لاستعمارنا فرد الزعيم: واذا تمكنت الطائرتين من هزيمة أمريكا.. ماذا نفعل؟

اثنين سكرانين واحد بيقول للتاني بتعرف ليش القطار مهم؟؟؟ التاني جاوبو: لأنه تحته خطين.

شو حسود ونذل...
    اثنين في السجن محكوم عليهم اعدام ... واحد منهم حسود جدا .. في يوم الاعدام يسألوا الاول عن امنيته الاخيرة .. قال : اشوف امي . سألوا الحسود عن امنيته الاخيرة .. قال : صاحبي مايشوف امه.

هيك تخنتها كتير...
    مره في أمريكي و فرنسي و صيني حبو يجربوا صدى أصواتهم عند شلالات نياجرا........الأمريكي قال هلوووووو الصدى قال هلوووووووو ووووو ووووو .. الفرنسي قال بونجور الصدى قال بونجوور وور ووور.. الصيني قال تشينغ شانغ شونغ.. الصدى قال أهاء أ آه

شبيك لبيك... موقف بالدور...
    قروي راح يشتري خبز وكان هذا العمل أصعب شي في حياته.وفي الطريق لقى مصباح سحري ففركه فطلع المارد :شبيك لبيك ,أمرك ؟قاله القروي روح أشتري لي خبز .فراح المارد.وبعدين طول المارد ففرك القروي المصباح فطلع المارد فقاله:نعم ,أيش في ؟ قال القروي:وين الخبز تأخرت علينا.قاله المارد:الحين طلعتني من صف الخباز عشان تسألني هذا السؤال؟!

مكالمة دولية...!!!
    حرامي نذل دخل بيت يسرقه ومالقى شي راح اتصل على امريكا وترك السماعه مرفوعه....ألووووو

يا إبيض .... يا إسود
    سوداني ساعد عجوزة طايحه على الارض قالت العجوز: بيض الله وجهك جاوبها السوداني: مافي أمل...

إجا الصيف...
    نمله بتسبح لابسة مايوة قطعتين ورافعه إيدها ليش ؟؟؟؟؟؟
    ...... عشان الساعه مش ضد المي... ها..ها..هاء

مدير ملو هدومة...!
    في صرصور لابس كرفتة ونظارة شمسية وحامل شنطة سامسونايت، وقف سيارة
    تاكسي وقال للشوفير: جورة الهيلتون بسرعة لو سمحت

شو مع الثاني؟؟؟؟
    في واحد غبي خلفت مراته لما طلعت الدكتوره , قالت له مبروك جالك تؤام!! دخل على امراته بالمسدس وقال الأول مني والثاني من مين !؟

طب شو ستافادت انا يا دكتور؟؟
    ذكي وقع من على الدرج... راح للدكتور اعطاه دواء وقال له "ادهن مكان الاصابة" ... الذكي راح ودهن الدرج...

عن جد راح استقيل...
    موظف خرج من عند المدير معصب ويقول اذا المدير ماسحب كلمته انا راح ابطل شغل ...
    قال له صديقه: ماذا قال المدير ؟؟ رد عليه الموظف بعصبيه: قالي المدير "انت مفصول"!!

اكيد... ليش لأ!!
    الولد بقول لأبوه: بابا بدي اكمل دراستي العليا برا فشو رايك؟؟؟ قاله ابوه: ممتاز... قول للشغاله تفرش لك في الجنينة ولا تنسى تتغطى عشان الجو بارد كثير برا!!

خربااااااااااااااان...
    ثلاثة حكموا عليهم بالإعدام معهم واحد خليلي ، قالوا للأول عايز السيف والا المنشار الكهربائي ، قال : المنشار الكهربائي جابوه عند المنشار ما إشتغل ،قالوا: حظك وأطلقوا سراحه ، قالوا للثاني: المنشار والا السيف ، قال : المنشار ، جابوه عند المنشار ما إشتغل، قالوا: حظك وأطلقوا سراحه ، جابوا القروي, قالوا : المنشار الكهربائي والا السيف،قال السيف،والناس تصيح عليه:المنشار المنشار المنشار ,قال لهم : ويلكو خربان خربان...مابيشتغلش!!!

الناس ماعاد صارت تستحي ...
    فيه واحد جالس مع صحابو ...دخل عليه واحد وقال له : أنت جالس هنا وزوجتك معها واحد جالسين في غابه. الرجل ماكذب خبر راح يركض للمكان المذكور , بعد ساعه رجع وهو يصفق يد على يد ويقول : الناس صارت تكذب ...لاحول ولاقوة الا بالله ...الناس ماعاد صارت تستحي ... سألوا صحابو شو صار ... قال : كـلها شجرتين عملوها غابه!!!

هو بس وحدة!!!
    سكران بسوق السياره في الاتجاه المعاكس وبسمع اخبار, فجأة في ال راديو قطعو النشره وبثو اعلان : نعلمكم ان الشرطه تطارد قائد سياره يمشي في الاتجاه المعاكس ... قال السكران : هو بس سياره وحده, أنا لحالي صرت شايف مية سيارة ماشية في الاتجاه المعاكس.

بنام بالحمّام ولا ادفع...
    بخيــل دخل الحمام ولم يخرج لــيـش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مكتوب على باب الحمام من الداخل " ادفـــع".

حل عني...
    فتاة جاءت متأخرة إلى إمتحان البجروت فسألها الأستاذ لماذا تأخرتي فردت عليه: أستاذ كان شاب يلحقني في كل مكان أذهبه فسألها مادخل هذا بالتأخر فردت الفتاة: لأنه كان يمشي ببطىء.

شو بيديك مني...؟
    حاولت الممرضة إيقاظ المريض ولم تنجح...فألقت على وجهه بعض الماء فأستيقظ مذعورا وسألها عما تريد, فقالت له: لقد حان موعد الأقراص التي تساعدك على النوم

الخطة...
    ثلاث مجانين بدهم يهربوا من الممستشفى ... إتفقوا بالليل يضربو الحارس ويسرقو المفاتيح ويهربوا ... لما إجا الليل وبدهم ينفذوا الخطة ... لقوا الحارس نايم والباب مفتوح ... رجعوا منجنيين وبقولوا يا خسارة فشلت الخطة.

إستيقظ...
    تشاجر زوجان، وفي الليل وضع الزوج ورقة في يد الزوجة, كتب عليها: ايقظيني في السابعة. عندما إستيقظ وجد الساعة تشير الى العاشرة و في يده ورقة كتب عليها استيقظ... انها السابعة.

بشرفك قللي...
    تنين محششين، واحد يقول للثاني: عيني حمرا؟ قال له: ايوه. قال له: بتوجعني؟؟

لشو الغلبة...
    حشاش مسكتوه الشرطة، قالوا له: إركب بالسيارة. قال لهم: لا شكرا، بيتي قريب...

قروي عنده ارق وما يجيه النوم .... قال له صديقه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة النتائج ... عــد من واحد الى خمس ميه ... القروي ماصدق خبر ... لما إجى الليل ... راح للسرير وبدا يعد .. واحد .. اثنين ... ولما وصـل الى ميه وتسعة وتسعين ... جـاه النوم ... قـام غسل وجهـه ورجع للـسريـر يـكـمـل الـعـد للـخمسميه

مرتو والكهربجي
    مرة واحد بيقولوا له .... مراتك ماشيه مع كهربائي المنطقه .... قال لهم ده ولا كهربائي ولا بيفهم حاجه في الكهربه !!

محشّش...!!
    تنين محششين, الاول سأل الثاني: "وينتا بيجي يوم الخميس؟". قاله التاني : "بعرفش بس يا يوم الاحد يا الاثنين!!"

مش عالينا...
    واحد راح يصطاد ومكنش معاه طعم قال اعمل ايه!! جاب ورقة وكتب عليها "طعم" وقذفها فى الميه, شوية الصنارة غمزت شد الصناره لقى ورقة مكتوب ع ليها "سمكة".
    هيفاء وهبي
    يسؤلو هيفاء وهبي لو جاكي بابا نويل شو بتطلبي منو قالة:متلو متل غيرو خمس ألاف دولار

الثعلب المكار
    سأل المدرس الطالب: الثعلب يلد ام يبيض؟ قال الطالب: الثعلب مكار توقع منة اي شي

الديك المتوحش
    ديك أكل حبة فياجرا ، وبلش يلف على دجاج البيت ويلف على دجاج الجيران ، ويلف بالحارة. وبعد ساعة رجع البيت ودق الباب ، فتحت صاحبة البيت قلها : وحياتك طلعي الدجاج اللي في الثلاجة بسرعة.

المية تروي العطشان
    مره واحد تقيل دم طلب من مراته كبايه مي وكبايه فاضيه قالت له مراته: كبايه فيها مي
    عرفنا عشان تشرب و التانيه فاضيه ليه؟ قلها عشان يمكن اشرب ويمكن مشربش

بوظة... بوظة
    ذهب أحد الأطفال إلى أمه وقال لها : ماما أعطيني نقوداً حتى أعطيها لرجل مسكين يصيح في الشارع. فرحت الأم لقلب طفلها الطيب وأعطته النقود، ثم سألته: ولماذا يصيح هذا الرجل يا ولدي... قال الطفل: إنه يصيح ... بوظة ... بوظة.

الشعر والذكاء
    واحد سأل أمو ماما ليش بابا أصلع؟ قالتلو: الصلع علامة من علامات الذكاء. فكر شوي الأبن وسألها: طيب ليش أنت شعرك طويل....؟

حظ الصومال
    هيئة الأمم تبرعت لمرضى بالصومال بشحنة أدويه، وبعد حوالي جمعة إتصلو للأطمئنان فوجدوا إنوا المرضى كلهن ماتوا. ليش؟؟؟ عشان الأدوية كانت بعد الاكل…

المرسيدس
    واحد بيقول لخطيبته: انا مش غني ولا عندي مرسيدس ولا يخت زى عاطف بس انا بموت فيكي.خطيبته بتجاوبه: وانا كمان بحبك وبموت فيك يا روحي بس احكيلي اكتر عن عاطف.

الصيدلي والصراصير
    مرة واحد فات على الصيدالية سأل الصيدلاني عندك دواء للصراصير؟ قلو الصيدلاني: ولو أكيد... يعني بصير صيدليه وفهاش دوا. قلو الزبون دخيلك لكان هات الدوا بسرعة, قلو الصيدلاني عمهلك علي... شو مفكرني بقرا بالغيب؟ قلي بالأول ايش مرضهم بالضبط؟

السائق الحذر
    مرة واحد ماشى بالسيارة لقى لافته مكتوب عليها خفف 70 كيلو فكر شوي وقال لازم التزم باشارات المرور. مشى كمان شوية لقى لافته مكتوب عليها خفف 40 كيلو مشى على سرعة اربعين كيلو وبعد شوية لقى لافته مكتوب عليها خفف عشرة كيلو مشى على سرعة عشرة كيلو بعد شوية لقى لافته مكتوب عليها مرحبا بكم فى خفف. ها ها ها

نابليون بونابرت
    واحد بيقول لإبنه: نابليون لما كان بعمرك كان أشطر واحد في الصف. رد الأبن على أبوه: نابليون ل ما كان بعمرك يا بابا كان إمبراطور.

درس الحساب
    مدرس يسأل التليمذ: إذا كان ابوك ماخذ 750 شيكل من شخص وسوف يرجع كل شهر 75 شيكل فكم سنة يحتاج ابوك لتسديد المبلغ؟ التلميذ: عشر سنوات يا أستاذ. المدرس: غلط أنت بتعرفش الحساب. التلميذ: لا يا أستاذ انت اللي ما تعرف ابوي.

أحلى غزل
    مرة واحد حب يغازل وحدة سمراء فقال لها يا حلوه يا كوكاكولا فقامت هي بالبصق عليه فقال لها وبتفور يا جميل

صياد النمور
    فيه شباب طلعوا رحلة في احدى الغابات ولما جاعوا قال الأول (سأذهب وأجيب أرنبين) فذهب، وعاد ومعه أرنبين. فقال الثاني (سأذهب وأصيد غزالين) فذهب، وعاد ومعه غزالين. فقال الثالث لنفسه لازم أجيب أحسن منهم وقالسأذهب وأجيب نمرين!!) فذهب.وبينما هو يبحث فإذا بنمر جائع!! أمامه، فصوب ببندقيته نحوه ولكن النمر شاهده وانقض يلاحقه ومن شدة خوف الشاب ،ألقى ببندقيته وهرب باتجاه أصدقائه ولما مر بجانبهم قال لهم وهو مبتعد عنهم: ((هذا الأول أمسكوه أنا مستعجل رايح أجيب التانى

الأبن الذكي
    صاحت الأم في ابنها الصغير: لماذا تأخرت؟ ألم أقل لك أرجع من البقالة بسرعة ؟ فقال الابن: نعم يا ماما .. ولكن لم تقولي لي أ ن أذهب بسرعة.

شو أسمي؟؟؟
    ذهب أحد الأشخاص لزيارة صديقه، وعندما ضرب الجرس خرج له إبنه الصغير فقال له: كيفك يا حبيبي .. أبوك موجود؟ قال الولد: نعم موجود. فقال له: طيب تعرف أسمي؟ فذهب الولد إلى أبيه بسرعة وقال له: بابا فيه واحد عند الباب ما يعرف اسمه. ها ها ها

1+2=3
    الأستاذ بسأل التلميذ: اذكر لي ثلاث حيوانات تعطينا الحليب التلميذ: ثلاثة بقرات.

أي أخ..
    مرة صرصور اتخانق مع أربعنية، ما عاد يلحق بوكسات... ها ها ها

عشق وغرام
    أخذ رجل يمازح زوجته فقال لها هل ستتزوجين بعد موتي؟ فقالت نعم، وهل سيسكن معك في بيتي؟ قالت نعم فقال إذن سيلبس كل ملابسي فقالت لا فسألها لماذا؟ فقالت لأنه أطول منك.

امنية الحسود
    اثنين في السجن محكوم عليهم اعدام .. واحد منهم حسود جدا .. في يوم الاعدام يسألوا الاول عن امنيته الاخيرة .. قال : اشوف امي . سألوا الحسود عن امنيته الاخيرة .. قال : صاحبي مايشوف امه

صحتين
    مسطول دخل مطعم .. قال للجرسون: هاتلك صحن لحمة مشوية.. بس يكون من غير سلطة بندورة. الجرسون جاوبو: سلطة البندورة خلصت، في سلطة ملفوف. المسطول قال: ما فى مشكلة .. طيب أعمله من غير سلطة ملفوف

ما فيش مي
    واحد كان يتحمم بدون ميّ...شافته امّه وسألته...ليه يمّا بتتحمم بدون ميّ...قلها :ولو يما عشان انا بستعمل شامبو للشعر الجاف...!!!

عشق وغرام
    في وحده حبت تغسل!!!بس شو نساوي؟؟؟ تغسل ما بدو يحبها.. ها..ها..ها

مووووووووو....
    مرة واحد راح عالجامعة للدراسة، شاف بنت حلوة بتقرا بكتاب فحب يتحركش فيها وقلها: شو بتقري يا حلوة؟ فجاوبتو بنعومة: انا بقرة عربي. فجاوبها: انا ثور رياضيات بعجبك. ها ها ها

يا ليلي يا عييييييين...
    واحد قاعد يغني على المسرح ومنسجم أخر انسجام، ناداه واحد من الجمهور وقله سحابك مفتوح ، رد المغني : ولا يهمك بغنيها بعد هاي الأغنية.

درس القواعد
    قال الاستاذ للتلميذ: اعرب لي هذه الجملة " ضرب الطفل الصرصور". التلميذ: ضرب فعل اجرام، الطفل ابن حرام،اما الصرصور فهو فاعص مفعوص وعلامة فعصه الضربه القاضيه على راسه.

الطالب الذكي
    سأل معلم الطالب: شو معنى جوز هند بالأنجليزي ؟؟ قال الطالب: كوكونت. قالو المعلم: ضعها في جملة ... قال الطالب: مستر كوكو نت من الشباك ومات

الدودة والحشاش
    كان في واحد حشاش جال س تحت الشمس معع دودة فسألوه ليش جالس مع دودة فقال
    : نصحني الطبيب ان اجلس تحت الشمس دقائق معدودة

مندهش أفندي
    في واحد يستيقظ في كل صباح مدهوش وفي صباح استيقظ غير مدهوش فاندهش

هاي بسيطة!!!
    واحد بيسأل صديقه : إشي بطوش على سطح الماء ببدأ بحرف الشين شو هو؟؟؟ فأجابه صديقه: شقفة خشبة. فسأله: طيب, إشي بطوش على سطح المية يبدأ بحرف الباء, فأجابه برضو شقفة خشبة.

أخخخخخخخخخخخخخ
    وقفت سيارة فولكسفاغن و سيارة مرسيدس على الاشارة ,قالت المرسيدس للفولكسفاغن: ليش هيك عيونك باظين لقدام؟ جاوبتها الفولكسفاغن: بدي أشوف شو بصير بعيونك لما يحطولك الموتور ورا.

لعبة الغميضة والبوسة
    في واحد عم يلعب غميضة مع خطيبتو قامت قالتلو : أنا راح اتخبى إذا لقيتني بتبوسني و إذا ما لقيتني أنا ورا الباب.
    طب الجرَة...
    فيه وحدة ارسلتها امها للسوبرماركت ولما رجعت قالتلها امها: ليش تأخرتي؟؟ قالت البنت: لحقني واحد يعاكسني. قالت الام: كان اسرعتي. قالت البنت: شو اسوي هو اللي كان يمشي شوي شوي.

جورج قرداحي
    جورج قرداحي روًح على البيت لاقى زوجته حامل، سالها: بمين استعنتي ؟ قالتلو : ب صديق قالها: الحمدلله مش بالجمهور

الزوج الفتح
    واحده قالت لزوجها وهو اعمى ما بشوف. اه يا حبيبي لو كنت تشوف بياضي واخ يا حبيبي لو كنت تشوف خدودي واخ يا حبيبي لو كنت تشوف عيوني واخ يا حبيبي لو كنت تشوف مش عارف ايه. فقال لها الزوج اسكتي يا مرة، لو كنت زي ما بتقولي كانوا المفتحين تركوكي إلي

الكم لا الكيف
    في عيد الفالنتاين فاتت وحدة على مكتبة وسألت البياع: عندك كرت مكتوب عليه يا حبي الوحيد؟ قلها أيوه... قالتلو: لكان أعطيني 18كرت.

الطفل الذكي
    مرة في طفل عمره 3 سنوات، سأل إمه الحامل .. شو هذا اللي في بطنك؟ ردَت: هذا أخوك. سألها: بتحبيه؟ ردَت الأم: آه . سألها: ما دام بتحبيه ليش بلعتيه؟؟؟

التلفون
    أراد شخص أن يفاجئ زوجته بشرائه الموبايل (الخليوي) فعندما رجع على البيت دخل الحمام واتصل بها قائلاً:"قومي تعي لعندي يا حياتي أنا كثير مشتاق لك. فأجابته بصوت منخفض:"بس لينام هالحمار اللي بالحمام"...

وشوشات
    في مطرب أصيب ببحة صوت شديدة فذهب إلى بيت الطبيب ففتحت له زوجة الطبيب الباب ، فقال لها بصوت منخفض جداً : هل الطبيب هنا ؟ فتلفتت الزوجة يميناً ويساراً وقالت له ها مسة : لا ، أدخل بسرعة .

وين زوجي؟
    واحدة راحت تشتكي اختفاء زوجها الى البوليس فقامت بادلاء اوصافه ان له عيون خضراء وشعر اشقر وطويل القامه وعريض الكتفين وابيض اللون. فقال لها ابنها الذى كان معها يا ماما هذه ليست اوصاف ابى فقالت له امه بس ياولد خليهم يبحثون لنا عن واحد حلو.

بالدوووووووور
    كان في واحد ماشي بالشارع قام لقى طابور طويل فاستغرب وسأل آخر واحد بالطابور ليش واقف عالدور ؟ قاللو ما بعرف شفت يللي قدامي واقف قمت وقفت وراه فسأل يللي قدامه قام جاوبه نفس الجواب وهيك لحتى وصل لعند أول واحد و سأله نفس السؤال قام لله والله أنا وقفت شوي حتى أربط كندرتي قامو صفو وراي قام قللو طيب إذا ربطت كندرتك و خلصت ليش ما بتروح ؟ قللو بدك أروح بعد ما صرت أول واحد بالدور ؟

الشمس والأرض
    واحد أسمو فادي عم يتشمس , بنت حلوة بجنبو حبت تتحرش فيه قالتلو: افففف , أنا محروقة من الشمس... رد الشاب: أنا فادي من الأرض...تشرفنا

البطيخة
    مرة واحد عندو مشكلة كبيرة والمشكلة هي انو في ببطنو دود.. يعني جمع دودة.. راح عند كثير دكاترة.. وما في حل.. ابداً.. بالاخر نصحوه بدكتور في الصين.. الزلمة سافر عند ا لدكتور فقال له الدكتور: "ما الك غير انو تجيب نصف بطيخة.. وتقعد عليها.. بطلع ملك الدود وبدوق البطيخة وبنادى باقي الدود ينزلو يوكلو وهيك بتتخلص منهن".. روّح الزلمة وجاب نصف بطيخة وقعد عليها يستنّى.. طلع ملك الدود.. داق البطيخة: "شبــاب - ارفعوها

البخلاء
    في اثنين بخلاء تحدوا بعض انهم يغطسو في البحر ,, واللي يطلع اول يعزم الثاني على العشا .. التنين ماتوا غرق

الحلاق الذكي
    حلاق مبتديء مسك دان الزبون وقالو عاوز دانك هاي؟ الزبون قال لا , الحلاق قطعها ورماها فى القمامه ثم مسك الدان الثانيه وقلو عاوز دانك هاي؟ الزبون قال عاوزها, الحلاق قطعها واعطاها للزبون..

البقرة المجنونة
    في فترة تفشي مرض البقرة المجنونة, دخل رجل وأمرأته السمينة لمطعم, فسأل الجرسون الزوج: شو توكل؟ أجاب الزوج: ستيك بقر. فسأله الجرسون: شو مع البقرة المجنونة؟ فأجاب الزوج: أسألها شو بدها توكل تطلب...

الثعبان العاشق
    مره ثعبان قابل ثعبان لقاه بيعيط قالو انت بتعيط ليه؟ رد اصلي انا نظري ضعيف. قالو بسيطه ركب عدسات وبعد يومين وهو ماشي لقاه بيعيط كمان مره قالو انت بتعيط ليه؟ رد اصلي اكتشفت ان اللي بحبها من عش رين سنه طلعت خرطوم فيل

الثور والبقرة
    فيه واحد رجع إبنه من امريكا وسأله يا إبني أيش اغرب شي شفته هناك قال الولد : شفت مكينه يدخلون البقره من هنا تطلع سجق من هناك .....قال الأب : هذي عارفينها من زمان ... بس اللي ماتعرفه المكينه اللي تدخل فيها السجق من هنا يطلع ثور مثلك من هناك.

سرقوا ألخيمة
    اثنين ساكنين في خيمة وراقدين على ظهورهم بالليل , الأول أتطلع علسما وقال للثاني أيش شايف ؟ قال التاني شايف نجوم كثيرة.... قال وعأيش هذا بيدل ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في هالكون . قال الأول هذا يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي

عجايز أخر زمن
    عجوز راحت للمستشفى مع ولدها ... كشف عليها الطبيب وقال لأبنها : امك بتعاني من الوحدة ... ولازم تزوجها واحد عمره خمسين ... وهم طالعين بتقوله امه : شفت كيف ياولدي ؟؟ لكن الله يعينك ... وان كانك مالقيت واحد عمره خمسين ... شفلك اثنين من ابو خمسة وعشرين .

الحمار الطائر
    حمار وهدهد إتفقوا إنهم يسافروا بالطيارة . في الطيارة بيقوم الهدهد بكبس على زر , أجت المضيفة قالت له شو بدك ؟ قال لها الهدهد أتسلّى . وسواها الهدهد مره ثانية وثالثة . الح مار عمل مثل الهدهد..إشتكت المضيفة للكابتن قالتلو في إثنين بيعاكسوني قال لها أفتحي الشباك وإرميهم...لما رمتهم المضيفة..الهدهد بيقول للحمار بتعرف تطيرقالو الحمار لا ...قال الهدهد لما إنك ما تعرف تطير, تتسلّى ليش؟

أحلى جيران
    فيه واحد وهو طالع من البيت قالتله زوجته ليش بتسويش زي جارنا قبل ما يطلع بعطي زوجته بوسه ؟ قلها: فكرك جارتنا بتوافق؟؟؟؟

العتب علنظر
    ثلاثه صقور تراهنوا على الصيد راح الاول ورجع على منقاره دم قليل قال شايفين الشجره البعيدة؟ قالو ايوه قال صدت عندها ارنب. راح الثاني ورجع على منقاره دم كثير قال شايفين الصخره البعيدة؟ قالو ايوه قال صدت عندها غزال. راح الثالث ورجع وجهه كله دم قال شايفين عامودالكهربا البعيد؟ قالو ايوه قال انا ما شفتو.

يمّا الخوف
    الأستاذ يسأل : أعطوني اسم حيوان يطير؟ الطالب :الفيل يا أسـتاذ !! . الأستاذ: أيش هالغباء, أيش بيشتغل أبوك؟ الطالب: في المخابرات أستاذ. الأستاذ:مش مشكله الفيل ممكن يطير إذا شد حيله

بخييييييييل
    مره واحد بخيل سألوه اذا أجا برد ايش بتسوي ,قال بقرب شوي على المدفئه وسألوه كمان اذا أجا برد كثير إيش بتسوي قال بقرب اكثر على المدفئه فسألوه إذا إجا برد كثير كثير إيش بتسوي قال ساعتها بشغل المدفئه
    البغبغان
    واحدة أهدت صاحبتها بغبغان , ثاني يوم سألتها عن الببغان؟؟؟ قالتلها صاحبتها, عادي طعمه زى طعم الجاج.

مره واحد فتح التلاجه شاف الجيلي بيرتعش قال له متخافش حشرب ميه

مرة صعيدى راح يكشف على ابنة الدكتور غاب نصف ساعة و رجع قال له البقية فى حياتك رجع الولد لابوة لآلآلآ يا با ه انا ممتش قال له اتنيل على عينك هتفهم احسن من الدكتور

مرة واحد عداه العيب خد اللي بعده.

مرة واحد دماغه لفت قابلها من الشارع التاني.

واحد اتجوز واحدة اسمها نعمة باسها وش و ضهر.

مدير مدرسة عمل فرح وزع على المعازيم أرقام جلوس.

واحد شحات راح لواحد عجلاتي قال له أعطيني مما أعطاك الله، قال له
    العجلاتي خد لك لفة.

مدرس جغرافيا جاب لمراته هدية سلسلة جبال.

بخيل واقف فى البلكونة... ابنه جاى من بعيد يقول له بابا بابا بابا... قاله: يا حمار بابا واحدة كفاية.

- قال بخيل لأبنائه: من ينجح منكم سأريه سيارة الأيس كريم.

- امراه بخيله قالت لولدها يا محمد روح اشتري ثلاثه رغيف واحد لي وواحد لوالدك وواحد ليك وبعد ما راح الولد لشراء الرغيف طلعت الام من البلكونه وقالت يامحمد رجع الرغيف الثالث ابوك مات.

- بخيل يوم مات لقوا وصيته "انا متحمم لا تغسلوني".

- بخيل اخذ ولده الى السوبر ماركت، اخذ الولد بسكوت وشوكلاته قال يا بابا احبه قال الاب بوسه ورجعه.

- كان أحد البخلاء على فراش الموت واخذ يسأل عن أبنائه، أين محمد؟ قال محمد: نعم يا أبي... وأين محمود؟ رد محمود باكيا، انا هنا يا ابي... الأب: ما هذا انتم الاثنان هنا، اذا من يقف في المصنع؟!

- اشترى رجل بخيل ثلاث برتقالات، قطع الأولى فوجدها متعفنة فرماها، قطع الثانية فوجدها متعفنة فرماها، فأطفأ النور وقطع الثالثة وأكلها.

- قال الطبيب للبخيل: خذ من هذا الدواء أربع ملاعق كل يوم. فرد البخيل: لكن يا دكتور لا يوجد عندي إلا ملعقتين فقط! فما العمل؟

- البخيل: حظي سيئ!! الصديق: ولماذا؟ البخيل: لأن الصيدلية التي بجوارنا أعلنت عن تخفيضات وليس فينا أحد مريض.

- تراهن بخيلان على من يبقى تحت الماء أكثر من الآخر يدعوه للعشاء... فلم يخرج أحد منهما حتى الآن.

- مرة بخيل طب في حفرة فتجمع عليه الناس علشان يساعدوه... المهم انه في الاخير ما كان راضي انه يطلع فجاهم واحد وسألهم عن هذا الشخص البخيل، قالوا له احنا قاعدين نقوله اعطنا يدك اعطنا يدك وهو رافض. قال بسيطه... خذ ايدي... فطلع البخيل.

- انزلقت سيارة تاكسي على منحدر شديد فصاح السائق برعب: لا أستطيع ايقاف السيارة فرد الراكب البخيل: أوقف العداد بسرعة.
    - واحداخذ الدواء قبل ميعاده ليش؟ علشان يفاجئ الجراثيم

صعيدى راكب تاكسى السواق نزل يحيب علبة سجاير لاقاة خلع
    حديدة جهاز الغيارات سالة لية خلعتها قله شفتك عمال تلخلخ فيها قلت لما اشلهالك علشان متتعبش

مرة اثنين ساكنين فى ناطحات سحاب لكن المصعد كان معطل فطلعوا على رجليهم فوصلوا الى الدور 99 فقال واحد للاخر عندى خبرين الاول حلو والثانى وحش الحلو ان احنا وصلنا الى الدور 99 والوحش ان العمارة مش بتاعتنا

صعيدي عندو أرق مش قادر ينام صحبو قالو عد لغاية 500 ، بدأ يعد ولمن نعس راح غسل وشة وجا يكمل للـــ 500

تلاته اندال اتفقوا يشوفوا مين اكتر نداله ، الاول شاف راجل عجوز عايز يعدي الشارع مسك ايده و سابه في نصف الشارع .التاني عداه وضربه . التالت ضحك وقال انا ا كتر نداله الراجل ده يبقي ابويه

واحد بلدياتنا كان قائد فى الجيش و قدامه أربع صفوف عساكر ....واحد من العساكر عطس..القائد سأل أول صف مين اللى عطس محدش رد فتح عليهم النار قتلهم كلهم ، وبعدين سأل الصف التانى مين اللى عطس محدش رد ..راح فاتح النار عليهم ، والدور على الصف التالت قام واحد خاف وقاله انا اللى عطست ياباشا...قاله القائد يرحمكم الله

مرة واحد مسطول آل لواحد مسطول تاني يلا نسرق العمارة دي . رد التاني : نوديها بعيد الأول علشان محدش يوشفنا وبعدين ألعوا هدومهم وحطوها وراهم وأعدوا يزؤواوبعدين جه حرامي وسرق هدومهم فواحد بص وراه ملآش الهدوم فقال للتاني كفاية كده إحنا بعدنا أوي

مرة واحدة ست بتقول لجارتها الحقيني يا أم محمد بعت جوزي يجيبلي
    ملوخية راح مخبوط بأتوبيس ... يالهوي وعملتي إية .. عملت بامية وامري لله

في مجموعة بخلاء مشوا على الكورنيش لقيوا لوحة مكتوب عليها منطقة قروش قاموا كلهم نطوا في البحر

خبيث دخل أحد المطاعم وطلب صحن فول، وبعدما أنتهي من آكله سأل
    الجرسون: كم تريد ثمناً للفول، اجابه: 13 قرشاً..مد الخبيث يده في جيبه وأخرج ال13 قرش ورماها على الارض.. وتكرر المشهد 3 أيام متتالية. وفي اليوم الرابع دخل المطعم وما معاه صرافة فاعطى الجرسون ربع جنيه(25) قرش وقال له واحد فول، طبعا الجرسون حب ينتقم منه فاحضر الباقي(12)قرش ورماهم على الارض وقال له خذ الباقي، فاخرج الخبيث قرش من جيبه ورماه فوق ال( 12) قرش وقال للجرسون كمان واحد فول لو سمحت.

طفل صغير سال امة ازاى انا جيت الدنيا قالت له حطيت شوية سكر تحت
    السجادة لاقيتك جيت ... راح الطفل حاطط شوية سكر تحت السجادة... يومين ولاقى صرصار فقال له لو مكنتش ابنى كنت قتلتك

غبى شاف مقهى انترنت مكتوب عليه الساعه بــ 3 جنيه .... دخل يسأل
    هي ضد الماية ؟؟

اتنين سكرانين ماشيين...فواحد قال للتاني:لما أموت ابقى اشرب لي الكاس
    بتاعي ....فصاحبنا مات ، وبعد كام يوم التاني راح البار وطلب كاسين... قاله: ايوه بس انت لوحدك.... فحكى له على الموضوع .....وبقى كل يوم يشرب كاسين...لحد ما فى يوم طلب كاس واحد ........الراجل قالوه اشمعنى...قاله: اصل انا بطلت اشرب .

مره واحدة عجوزة عندها 80 سنه لقت مصباح علاء الدين طلع لها الجنى
    طلبت منه تصغر 30 سنه بقى عندها 50 سنه وطلبت منه يصغرها 20 سنه بقى ع ندها 30 سنه طلبت منه يصغرها 10 سنين بقى عندها 20سنه طلبت منه يصغرها 10 سنين جلها الحصبه ماتت

مرة ديك بقول لفرخة تتجوزيني عرفي قلتلة ده بابا يدبحني

مهندس كمبيوتر، حلل دمه، طلعت فصيلته HP

كلب شوارع مر من جنب مخفر شرطة شاف كلب بوليسي قال آخ لو كملت
    تعليمي

مرة واحد بيحلم كل يوم بماتشات كتاكيت... راح للدكتور... فقاله هديلك
    حقنة دلوقتي ومش هاتحلم بيهم تاني خالص... قاله خليها بكرة يا دكتور علشان النهاردة ماتش النهائي

واحد بتاع فيديو جيم مات كتب علي قبره جيم أوفر

واحد نذل اختلف مع ابوه طلع من البيت وكتب عليه هنا مقر طالبان

اسد وكلب اتفقوا ان كل واحد يضرب الثاني علي قفاه بدأ الكلب وضرب
    الاسد ، ولما جاء الدور على الاسد الكلب جرى والاسد بيجري وراه ، الاسد سال قرد بيقرا الجريدة مشفتش كلب جرى من هنا ؟ رد القرد وقال الكلب الي ضرب الاسد على قفاه ؟ غضب الاسد و قال الله يخرب بيوتهم هي لحقت تنزل في الجرايد.

مرة واحد قروي لقى الفانوس السحري دعك الفانوس العفريت جاله
    تسلخ

مجانين حط لهم الدكتور أغنيه ... قامو يرقصوا الا واحد !! قال له الدكتوور ليه ما ترقص قال اصل انا العروسة.

فيه شايـب عامل عملية تجميل ، قام الصبح يبكي ليش ؟؟؟؟؟؟ لانه تاخر على الروضة

بحار جاهل بيعرفش القراءه وبيطلع نزهة بالسواح وفي مرة من المرات ركب معه سائح متكبر ويقول للسائح هل تعرف شيئا عن العلوم ويرد البحار لا ، فيقول له نصف عمرك ضائع ، وتكرر هذا عدة مرات وفجأة غرق المركب ، فقال البحار للسائح هل تعرف السباحة فأجاب السائح لا ، فقال البحار كل عمرك ضائع .

في مرة واحد نذل راح على المقابر وفتح أغنية الحياة حلوة

ففي عجوز راحت الغابه شافها الاسد قالتلو لا تاكلني ؟قالها لا تخافي ما اكل نواشف

واحداخذ الدواء قبل ميعاده ليش؟؟؟ علشان يفاجئ الجراثيم

فيه شى اسود يمشى على الجدار ويقول : ميووو...ايش يكون؟؟؟ غراب
    بيستهبل

فيه نقطة زرقا على الحيطةايه هي ؟؟؟ نملة لابسة جينز

التلميذ : بحبك يا معلمتي وعاوز أتجوزك ، المعلمة: بس أنا مبحبش الأولاد الصغار ، التلميذ: وأنا مش مستعجل على الأولاد .

مرة شاب كان في الحرس الجمهوري وفي اثناء التحضير لوصول طائرة رئيس الجمهورية ، قال الضابط للشاب: " لما يوص ل الرئيس تطلق واحد وعشرين طلقة من الباروده تبعك " .
    فرد علي الجندي : " طيب سيدنا اذا صبته من اول طلقة لازم اكمل الباقي كمان ؟

مرة وحدة سمينة كثير وقفت على الميزان علشان توزن حالها ، طلع على الميزان مكتوب : يتبع .

مرة واحد قصير تجوز وحدة قصيرة خلفوا واحد لحد الان بدوّروا عليه .

مرة واحد اشترى لزوجته بلفون وحب يفاجئها فلما روّح للبيت دخل الحمام واتصل على تلفون البيت من البلفون ، فردت زوجته فقال لها بصوت هادئ : حبيبتي انا بستناكي يلا تعالي . قالت له : بس يطلع الحمار اللي بالحمام.

مرة دجاجة تحممت بشامبو " هد اند شولدرز " باضت بيضة بدون قشرة .

مرة دودة دخلت تتحمم لاقت المية قاطعة صارت تقول : ييه دّودت .

مرة واحد راح عند صاحبه لما وصل ردت امه ، قال لها : وينتا بده ييجي ابنك عشان نروح ندخن .

مرة اسود ساعد عجوز وقعت على الارض ، قالت العجوز: روح يا ابني بيّض الله وجهك ، جاوبها : والله يا حجة ما في أمل .

مرة 3 حبوا يدخلوا الى حفلة ام كلثوم ببلاش فراحوا لشباك التذاكر وقال الاول للموظفة : انا القصبجي فوتيني ، وقال الثاني : انا عازف الكمان فوتيني ، رد الثالث ما عرف شو يحكي قال : انا كلثوم بدي امي .

بخيل واقف في البلكونة... ابنه مقبل من بعيد يقول له بابا بابا بابا .

قاله: يا ابن الكلب بابه واحدة كفاية.

قال بخيل لأبنائه : من ينجح منكم سأريه سيارة الأيس كريم.

امراه بخيله قالت لولدها يامحمد روح اشتري ثلاثة ارغفة واحد لي وواحد لوالدك وواحد لك . وبعد ما راح الولد لشراء الأرغفة ظهرت الام من البلكونه وقالت يامحمد ارجع الرغيف الثالث ، ابوك مات.

بخيل مات وجدوا وصيته ( انا متسبح لا تغسلوني )

بخيل اخذ ابنه الى السوبر ماركت، اخذ الولد بسكوت وشوكلاته قال يا بابا احبه . قال الاب : بوسه ورجعه.

كان أحد البخلاء على فراش الموت واخذ يسأل عن أبنائه، أين محمد ؟ قال محمد: نعم يا أبي ... وأين محمود ؟ رد محمود باكيا، انا هنا يا ابي... الأب: ما هذا انتما الاثنان هنا، اذا من يقف في المصنع ؟!

بخيل اتزوج بخيلة جابوا بنت سموها حصالة.

اشترى رجل بخيل ثلاث برتقالات، قطع الأولى فوجدها متعفنة فرماها، قطع الثانية فوجدها متعفنة فرماها، فأطفأ النور وقطع الثالثة وأكلها.

قال الطبيب للبخيل: خذ من هذا الدواء أربع ملاعق كل يوم. فرد البخيل: لكن يا دكتور لا يوجد عندي إلا ملعقتين فقط! فما العمل ؟

البخيل: حظي سيء . الصديق: ولماذا ؟ البخيل: لأن الصيدلية التي بجوارنا أعلنت عن تخفيضات وليس فينا أحد مريض.

تراهن بخيلان على ان من يبقى تحت الماء أكثر من الآخر يدعوه للعشاء ، فلم يخرج أحد منهما حتى الآن.

بخيل سقط في حفرة فتجمع عليه الناس ليساعدوه... المهم انه
    لم يقبل أن يخرج . فجاءهم شخص و سألهم عن الشخص البخيل، قالوا له نحن نقوله اعطنا يدك اعطنا يدك وهو يرفض. قال بسيطة... خذ يدي... فخرج البخيل.

انزلقت سيارة تاكسي في منحدر شديد ، فصاح السائق برعب: لا أستطيع ايقاف السيارة ، فرد الراكب البخيل: أوقف العداد بسرعة.

أعطت امرأة بخيلة ابنها شيقلاً وقالت له: أذهب واشتر خبزاً... لكن يا ويلك اذا ضاع الشيقل منك. و في الطريق للمخبز شاهد الولد سيارة تصدم أباه... فعاد مسرعاً إلى أمه البخيلة وقال لها: امي امي .. الحقي .. أبي صدمته سيارة!!
    فقالت: اوووه .. بسيطة .. ظننت أن الشيقل قد ضاع منك.

اجتمع ثلاثة من البخلاء وقرروا التبرع بجزء من مالهم ، بعدما كثر كلام الناس عليهم. قال البخيل الأول: سأرسم دائرة على الأرض وأرمي المال في السماء فالمال الذي يسقط بداخلها لي ، والمال الذي يسقط خارجها للفقراء . قال الثاني: أما أنا فسأرسم خطاً على الأرض وأرمي المال في السماء ، فالمال الذي على يمين الخط لي ، والمال الذي على شمال الخط للفقراء . فقال الثالث ( وكان أشدهم بخلاً ) : أما أنا فسأرمي المال في السماء ، فالمال الذي يسقط على الأرض لي ، والمال الذي يبقى في السماء فللفقراء .

كان الرجل يشكو من قصر نظر شديد , في أحد الأيام أضاع النظارتين المقربتين فنشر إعلانا في الصحيفة يقول فيه : أرجو ممن يجد نظارتي أن يكتب لي ذلك بأحرف كبيرة .

واحد من الأثنين
    أمسك الطبيب يد المريض ونظر الى ساعته ليجس له نبضه , وبعد دقيقة قال بصوت عال : واحد من الأثنين اما أن المريض قد مات أو أن ساعتي واقفة .

منطق
    قال الطبيب لزميله : ما السبب في أنك تسأل مرضاك عما أكلوه قبل تشخيص المرض ؟ فرد الطبيب ضاحكا : كي أستطيع معرفة مركزهم المالي ومدى ما يمكنهم دفعه لي وكم سأطيل العلاج ... منطق ... !!!!

------------------------------------------------

عذر
    ا لأبن : يا بابا في تلميذ بالمدرسة قال لي اني اشبهك تماما ...
    الأب : شو عملت له ؟
    الأبن : ما قدرت أضربه لأنه أكبر مني ....!!!!

------------------------------------------------
    تحذير

الزائر : الا تعرف الى أين خرج بابا يا شاطر ؟

الأبن : لا ... لا أريد أن أقول لئلا تعرف أمي !!!!

واحدة راحت تخطب لابنها .... ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر

واحد اهبل ماسك قنبلة وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى، قابله واحد تاني قال له: يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك، قاله: ماتخافش! معايه قنبلة غيرها

واحد قال لأبنه: نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل،... رد الواد على أبوه: نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور

واحد اهبل وامريكي و ياباني عرضوهم على جهاز كشف الكذب
    الياباني: إحنا بنفكر نعمل انسان آلى ونستغني عن البشر، راح الجهاز ضربه..
    الامريكي: احنا بنفكر نطلع المريخ ونعمل مستوطنات عليه، راح الجهاز ضربه..
    الاهبل: إحنا بنفكر... ولسه مكملش .... راح الجهاز ضربه!!

اتنين مساطيل حبوا ي سرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا، جه واحد من وراهم وسرق ملابسهم، فواحد منهم تطلع ورا ملقاش الملابس فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى

مرة في حمار جلس بنص الشارع وما بدو يزيح ولا يبعد الكل بيترجاه وما بدو اجا شب قلهم انا ببعدو راح وشوش لحمار فقام لحمار من الشارع فاستغربوا الجميع فقالوا له كيف عملت معه قلهم قلتلو قوم وانا بجلس محلك هههههههههه .

في مرة واحد كانت كل خلفته بنات خلف تسع بنات , العاشر اجا ولد سماه بدري هههههه .

واحد سأل امه : صحيح انا خلفت من بيضة , سألته امه ليش يا حبيبي ؟ قالها : كل ما اروح عند صاحبي بيقولي كيف حالك يا كتكوت . ههههه

في 10 تعلموا يربطوا كرافتة ... تسعة ماتوا وواحد بالأنعاش ..

محشش وقع عن الدرج اجالو واحد قلو جات سليمة رد عليه خليها تيجي بكرة . ههههههه

مرة تنين ماشيين على دوار لحقهم كلب ضلو يلفو حولين الدوار في واحد منهم قعد في الدوار تعب الا صاحبو بحكيلو دير بالك اجالك الكلب الا هو بيحكيلو لا تخاف انا سابقو بلفتين ههههههه .

مرة واحد بخيل دخل الحمام ما خرجش ... ل يشششش : لانه مكتوب على باب الحمام ادفع هههههه .

مرة واحد احول دخل الجيش دخلوه في القصف العشوائي ههههههههه .

مرة في جرافة واقفة على راس الجبل ليششششش ؟؟ صاحبها ساكن هناك ههههههههه .

واحد رفيع عمل رجيم اختفى .

في واحد دخل المطعم وطلب واحد شورمة وواحد يدفع الحساب .

ليش القروي يبني داره مدورة ؟؟؟؟ عشان مراته عندما تزعل ما تتخبى في قرنة .

مرة واحد سأل وحدة ست ختيارة تاكلي بوظة والا أجيبلك عريس ؟ قالتو : يا ابني ما انت ثايفني مليث ثنان ههههههه ( يعني شايفني مليش سنان )

واحد حكوا له عن الزواج المبكر سألهم يعني أي ساعة . ههههههه
    تقدم العمر بأحد الحكماء وأحس بدنو اجله فأراد ان يعلم اولاده عصارة خبرته في الحياه ، جمعهم حوله وأعطى احدهم رمحا وقال حاول ان تكسر هذا الرمح فكسره الأبن بسهوله فأعطاه رمحين فكسرهما بسهوله ايضا، عندها أعطاه حزمه من الرماح و قال: الآن حاول ان تكسر هذه الحزمة . امسك الأبن بالحزمةو كسرها بسهولة فقال الأب لأولادة : طالما معكم هذا البغل فلا خوف عليكم.

واحد مراته ماتت ماشى فى الجنازه عمال يضحك سألوه ليه؟ قال لهم اول مره اعرف مراتى رايحه فين

سئلوا صعيدى : ليه قتلت أبوك
    الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
    المحققين : طب ليه قتلت عمك ؟
    الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
    المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
    الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة

مرة واحد حلاق بيعلم ابنه الصغير الحلاقه وكل ما يغلط الولد يجى ابوه يضربه بالعصا يقوم الولد يطمل تيجى الضربة فى الزبون وكل مرة هيك لغاية لحد ما الزبون استوى من الضرب.
    وفجأة قطع الولد اذن الزبون فمسكها فى يده وقال للزبون يا فندى يا فندى ذانك انقطعت... قاله الزبون: ابوك شافك...قال: لأ... قاله: طب ارميها بسرعة قبل ما ابوك يشوفها.

مرة واحد حب يمشي بس يمشي ماحبوش ههههههههههههه

في مرة واحدة قالت لزوجها بدي ستلايت . قالها في عيد ميلادك . لما أجى عيد ميلادها راح باع التلفزيون وجاب ستلايت .

واحد مشغول تزوج واحدة مشغولة جابو ولد مش فاضيلهم كهكهكهكه

واحد راح يتزوج من عمان قالولو بعشرين ألف قال شو ؟؟؟ في بخمسة الاف وحامل

ذهب صعيدي ألى الطبيب وأذناه محروقتان.. استغرب الطبيب منظره وسأله: ايه اللي حصل معك يا راجل..؟
    قال الصعيدي: أخ يا دكتو ر..كنت أكوي الجلابية عندما رن التلفون وبدل ما أرفع السماعة رفعت المكوى على اذني .. فاحترقت.
    قال الطبيب: طب وودنك الثانية.
    قال الرجل: الغبي اتصل مرة ثانية!

واحد قال لصاحبه: ولك انت ما بتستحي ما فيك ذوق؟! كيف بتبوس مرتك عل البلكون قدام كل الناس..؟! فرد عليه الرجل وقال له: وحياة الله ما أنا..!

رجـل من أكَـلة لحـوم البشـر، أخـذ ابنـه الصغـير معـه لكـي يدربـه على الصـيد. فاختبئا خلـف صخـرة كبـيرة على طـرف الطريـق. بعـد قليـل مرت فـتاة هزيلـة جـداً تكاد لا تقـوى على المشي من شـدة الهزال، فقال الابـن: هذه نصـيدها ونأكلها. فأجاب الأب: لا يا إبـني. هذه لحمها قلـيل بالكاد يكفـيك لوحـدك. دعـها تمـر.
    بعـد قلـيل مرت فـتاة سميـنة جـداً تكاد لا تـقـوى على المشي من ضخامتـها، فقال الابـن: هـذه نصيـدها ونأكلها. فأجاب الأب: لا يا إبـني. هذه كلهـا شـحم ودهـن وليس فيها لحـم. دعـها تمـر.بعـد قليـل مرت فـتـاة ممشـوقة القـوام، متـناسـقة الأعضـاء، رائعة الجـمال، تقـفـز ف

[COLOR="Magenta"]نكت 2011 جامده جدا @ احدث نكت 2011

صعيدى قاعد مع خطيبتة فى الكازينو اتقطع الكهرباء قالتلو يللى انتهز الفرصة قام هرب من غير ما يدفع الحساب

محشش جابوه للقاضي قاله لو قلتلى 10 حاجات بتعملها من ساعة ما تصحى لغاية ما تنام وتكون تبدا بحرف الالف حسيبك؟ قاله المسطول: اجيبها واحرقها وافرطها والفها و اولعها واعمرها وامخمخ
    انسطل اطفيها انام.

مرة اتنين صعايدة ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

مجنون و مجنونة كانو ماشيين جمب بسين فى مستشفى المجانين ... فالمجنون رمى نفسه فى المياه والمجنونة انقذته (جاه الدكتور تانى يوم للمجنونة وقال لها عندى ليكى خبر حلو والتانى وحش الاول انتى خفيتى وهتخرجى من المستشفى ، والتانى صاحبك المجنون شنق نفسه) قالت له لأ ..ده انا كنت معلقاه عشان ينشف

واحد عنده مزرعة فراخ.. دخل المزرعة لقي كل فرخة بايضة بيضة واحدة بس.. مسك فرخة من رجليها ونتف ريشها وقطعها.. وقال للفراخ اللي مش هتجيب بكرة خمس بيضات هقطعها زي الفرخة دي.. تاني يوم لقي كل الفراخ بايضة خمس بيضات ماعدا فرخة بايضة تلات بيضات بس.. فقلها ايه ده؟؟ قالت له استر عليا ده انا ديييييييييييك

واحدغبي راكب مع ابوه العربيه ابوه قاله اقفل الشباك ياولد الجو برد ... الولد قاله ياسلام عليك اما انت عليك تقاليع هوا يعني لما اقفل الشباك الدنيا بره هتحرر؟

كان فى قرية كلها اغبياء وكان فيها حفرة كل الناس بتوقع فيها وتتعور
    العمدة جمع اذكى 3 فى القرية علشان يحلو المشكلة
    اول واحد قال: احنا نبنى مستشفى جنب الحفرة اللى يقع يدخل يتعالج
    العمدة:انت غبى اوى
    تانى واحد:احنا نجيب اسعاف جانب الحفرة اللى يقع تشيلة للمستشفى
    العمدة:انت اغبى منة اقعد
    التالت:يا حضرة العمدة احنا نردم الحفرة دى ونعمل واحدة تانية جنب المستشفى

صعبدى سافر امريكا واصحابة نصحوة ياخد معاة 3 زلع مش
    علشان الاكل الامريكانى مش حلال
    بس نبهوة يسمى قبل ما ياكل
    اكل اول زلعة بس نسى يسمى
    تانى شهر اكل : برضة نسى يسمى
    ثالث شهر طلع الشيطان قالة:
    ابوس ايدك سمى صدرى اتحرق

واحد سافر مع سكرتيرته، وماحصلوا بالفندق غير غرفة وحده. ولما صار وقت النوم قال لها :
    تبين أنام معاك كسكرتيرة والا كزوجة؟

قالت: ياريت كزوجة!

..اداها دهره ونام!!

واحده بتقول لزوجها اجيبلك ايه من لبنان؟

! قال: عاوز بنت لبنانيه

لما رجعت من السفر سألها: فين هديتي؟

!! ....قالت: بعد تسع شهور تستلمها

فيه شايب قال لولده: انت ماتستحي على وجهك شف عيالك ماشاءالله عليهم لحاهم طويله ولا يدخنون ويصلون بالمسجد وانت الله لايبلانا حالقن لحيتك وتدخن ولاتصلي بالمسجد ماتستحي على وجهك.. قاله ولده: هذولا عيالي انا اللي مربيهم لكن انا من اللي مربين؟

فيه واحد مجنون بليستيشن:مات ابوه كتب على قبره

game over.

شباب يدرسون في امريكا..... مات ابو واحد منهم واحتاروا كيف يعلمونه ..... واحد منهم ندل قال : انا ها اقوله .... راح للي مات ابوه ..... وقال له : متى آخر مرة شفت ابوك ؟ قال : قبل شهرين ..... قال الندل : عند امه يا ادهم لو شوفته تاني

واحد جاء الى جده لقاه بيطلع في الروح .... لحقه بسكينه

مرة واحد حلاق بيعلم ابنه الصغير الحلاقه
    وكل ما يغلط الولد يجى ابوه يضربه بالخرزانه
    يقوم الولد موطى تيجى فى الزبون وكل مرة كده
    لغاية لما الزبون استوى
    وفجأة قطع الولد ودن الزبون فمسكها فى يده
    وقال للزبون يا فندى يا فندى ودنك اتقطعت
    قاله الزبون ابوك شافك قال لأ
    قاله طب ارميها بسرعة قبل ما ابوك يشوفها

مرة واحد مخنوف من الدنيا كلها رن جرس الباب الساعة 10 صباحا فتح الباب لقى وحدة مذيعة بتقلة ممكن نعرف بتعمل اية لما تقوم من النوم قال انا بقوم من ام النوم بنزل ام رجلى اروح ام الحمام افتح ام الحنفية اغسل ام وشى اروح ام الغرفة اقلع ام الترنج البس ام البنطلون انزل من ام الشقة اركب ام الاتوبيس انزل من ام الاتوبيس اروح ام الشغل وبعد ما اخلص ام الشغل ارجع ام البيت وخلاص فقالت المزيعة شكرا يا فندم ويلعن ام البرنامج اللى خلانا نشوف ام وشك

واحد شكله غلبان ويصعب عالكافر قاعد على قهوه باصص لكوباية شاي قدامه ومتنح !

شافه واحد رذل عامل نفسه فتوه ,فقال أما اروح أتنطط عليه شوية,راح أدخل عليه وشادد الكوباية من قدامة وشربها على بق واحد , وحطها قدامه فاضيه وقال له ماتنساش تدفع البقشيش !

الراجل راح منفجر في العياط والنهنهة! لدرجه إنه صعب على الفتوه ,فخبط على كتفه وقال:
    ياراجل ماتعملش في نفسك كده , معقوله راجل بشنبات يعيط علشان كوباية شاي بخمسين قرش؟
    أنا مش بعيط علشان الشاي , بس النهارده أسوأ يوم في حياتي!

صحيت الصبح متأخر , فأخذت الموتوسيكل بتاع أخويا علشان ألحق أفتح المحل , بس برضه وصلت متأخر وصاحب المحل هزأني, ما أستحملتش راح طاردني.

جيت أخذ الموتوسيكل علشان أروح لقيته أنسرق , رحت أبلغ أخويا , أتهمني بسرقته! و, و بعد ما ضربوني في القسم علشان أعترف طلعوني بكفالة مش عارف حأسددها أزاي.

و حتى لما قررت أنتحر , جيت أشرب كوباية السم , جيت أنت وخطفتها من إيدي وشربتها .
    .دا انا حظى نحس

اجتمع الأولاد حول أبوهم وهو يلتقط آخر أنفاسه وأراد الأب أن يعلمهم درساً من دروس الحياة فأمسك عصا بيده وأعطاها لأحد أبنائه، وقال له: اكسرها فكسرها، فابتسم الأب ثم أمسك مجموعة من العصي وقال له: والآن اكسر هذه فأمسكها الولد وكسرها، فصمت الأب ثم أمسك مجموعة أكبر من العصي وقال: والآن حاول أن تكسر هذه، فأمسكها الولد وكسرها، فقال الأب: أرأيتم يا أبنائي مادام هذا الجحش معاكم، فلا خوف عليكم.

دجاجة انتحرت وكتبت في وصيتها خلو ماجي ينفعكم

واحد مر على جماعة حشاشين فقالهم..حرام عليكم
    ردوا عليه ..وعليكم الحرام

مره طالب بيسأل استاذه استاذ ممكن الانسان يعاقب على حاجه معملهاش الاستاذ لا قالوا طيب انا معملتش الواجب

واحد بيسال صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟ قام صاحبه قال تجارة عين شمس 4 سنين انما تجارة الحشيش اقلها 25 سنة

اجمد 100 نكته
    1- اصطحب أحمقان وبينما هما يمشيان في الطريق يوما قال أحدهما للآخر تعال
    نتمنى . فقال الأول أتمنى ان يكون لي قطيع من الغنم عدده 1000 وقال الآخر
    اتمنى أن يكون لي قطيع من الذئاب عدده 1000 ليأكل أغنامك ، فغضب الأول
    وشتمه ثم تضاربا ، مر جحا وسألهما فحكيا له قصتهما وكان جحا يحمل قدرين
    مملوءين بالعسل فأنزل القدرين وكبهما على الأرض وقال لهما اراق الله دمي مثل
    هذا العسل إن لم تكونا أحمقين
    —————————————–
    2- في بحار أمي (جاهل ) وبيطلع نزهة بالسواح وفي مرة من المرات ركب معه
    سائح متكبر ويقول للسائح هل تعرف شيئا عن العلوم ويرد البحار لا ، فيقول له
    نصف عمرك ضائع وتكرر هذا عدة مرات وفجأة غرقت المركب فقال البحار
    للسائح هل تعرف السباحة فأجاب السائح بلا فقال البحار كل عمرك ضائع
    —————————————–
    3- بخيل واقف فى البلكونة… ابنه جاى من بعيد يقول له بابا بابا بابا … قاله:
    يا ابن الكلب بابه واحده كفاية.
    ————————————–
    4- قال بخيل لأبنائه : من ينجح منكم سأريه سيارة الأيس كريم.
    —————————————–
    5- امراه بخيله قالت لولدها يامحمد روح اشتري ثلاثه رغيف واحد لي وواحد
    لوالدك وواحد ليك وبعد ما راح الولد لشراء الرغيف طلعت الام من البلكونه
    وقالت يامحمد رجع الرغيف الثالث ابوك مات.
    —————————————–
    6- بخيل يوم مات لقوا وصيته ( انا متسبح لا تغسلوني )
    —————————————–
    7- بخيل اخذ ولده الى السوبر ماركت، اخذ الولد بسكوت وشوكلاته قال يابابا
    احبه قال الاب بوسه ورجعه.
    —————————————–
    8-كان أحد البخلاء على فراش الموت واخذ يسأل عن أبناءه، أين محمد ؟ قال
    محمد: نعم يا أبي… وأين محمود ؟ رد محمود باكيا، انا هنا يا ابي… الأب: ما
    هذا انتم الاثنان هنا، اذا من يقف في المصنع ؟!
    —————————————–
    9–بخيل اتزوج بخيلة جابوا بنت سموها حصالة.
    —————————————–
    10-اشترى رجل بخيل ثلاث برتقالات، قطع الأولى فوجدها متعفنة فرماها، قطع
    الثانية فوجدها متعفنة فرماها، فأطفأ النور وقطع الثالثة وأكلها.
    —————————————–
    11-قال الطبيب للبخيل: خذ من هذا الدواء أربع ملاعق كل يوم. فرد البخيل: لكن
    يا دكتور لا يوجد عندي إلا ملعقتين فقط! فما العمل ؟
    —————————————–
    12- البخيل: حظي سيئ!! الصديق: ولماذا ؟ البخيل: لأن الصيدلية التي بجوارنا
    أعلنت عن تخفيضات وليس فينا أحد مريض.
    —————————————–
    13- تراهن بخيلان على من يبقى تحت الماء أكثر من الآخر يدعوه للعشاء…
    فلم يخرج أحد منهما حتى الآن.
    —————————————–
    14- مرة بخيل طب في حفرة فتجمع عليه الناس علشان يساعدوه… المهم انه
    في الاخير ما كان راضي انه يطلع فجاهم واحد و سألهم عن هذا الشخص البخيل،
    قالوله احنا قاعدين نقوله اعطنا يدك اعطنا يدك وهو رافض. قال بسيطه… خذ
    ايدي… فطلع البخيل.
    —————————————–
    15- انزلقت سيارة تاكسي على منحدر شديد فصاح السائق برعب: لا أستطيع
    ايقاف السيارة فرد الراكب البخيل: أوقف العداد بسرعة.
    —————————————–
    16- أعطت إمراءة بخيله ابنها ريالاً وقالت له: أذهب واشتري خبزاً… لكن يا ويلك
    اذا ضاع الريال منك. و في الطريق للمخبز شاهد الولد سياره تصدم أبوه… فذهب
    مسرعاً إلى أمه البخيله وقال لها: امي امي .. الحقي .. أبي صدمته سياره!!
    فقالت: اوووه .. بسيطه .. ظننت أن الريال قد ضاع منك.
    ——————————————
    17-اجتمع ثلاثة من البخلاء وقرروا التبرع بجزء من مالهم بعدما كثر كلام
    الناس عليهم. قال البخيل الأول: سأرسم دائرة على الأرض وأرمي المال في
    السماء فالمال الذي يسقط بداخلها لي والمال الذي يسقط خارجها للفقراء!! قال
    الثاني: أما أنا فسأرسم خطاً على الأرض وأرمي المال في السماء فالمال الذي
    على يمين الخط لي والمال الذي على شمال الخط للفقراء!! فقال الثالث ( وكان
    أشدهم بخلاً): أما أنا فسأرمي المال في السماء فالمال الذي يسقط على الأرض لي
    والمال الذي يبقى في السماء فللفقراء
    —————————————–
    18- في مرة واحد نذل راح عا المقابر وحط شريط الحياة حلوة
    —————————————–
    19- في عجوزه راحت الغابه شافها الاسد قالتلو لا تاكلني ؟قالها لا تخافي ما اكل
    نواشف
    —————————————–
    20- واحداخذ الدواء قبل ميعاده ليش؟؟؟ علشان يفاجئ الجراثيم
    —————————————–
    21- فيه شى اسود يمشى على الجدار ويقول : ميووو…ايش يكون؟؟؟ غراب
    بيستهبل
    —————————————–
    22- فيه نقطة زرقا على الحيطةايه هي ؟؟؟ نملة لابسة جينز
    —————————————–
    23- واحد نذل اختلف مع ابوه طلع من البيت وكتب عليه هنا مقر طالبان
    —————————————–
    24- بخيل بنى مـسـجـد شـاف الناس اللي بيدخلوه كثير قـلـب
    الـمـسـجـد مـطـعـم
    —————————————–
    25- اسد وكلب اتفقوا ان كل واحد يضرب الثاني علي قفاه بدأ الكلب وضرب
    الاسد ولما جاء الدور علي الاسد الكلب جري والاسد بيجري وراءه الاسد سال قرد
    بيقرا الجريده مشفتش كلب جري من هنا رد القرد وقال الكلب الي ضرب الاسد
    علي قفاه غضب الاسد و قال الله يخرب بيوتهم هي لحقت تنزل في الجرايد.

—————————————–
    26- مرة واحد قروي لقى الفانوس السحري دعك الفانوس العفريت جاله
    تسلخات
    —————————————–
    27- مجانين حط لهم الدكتور أغنيه … قامو يرقصون الا واحد !! قال له
    الدكتوور ليه ما ترقص قال اصل انا العروسة
    —————————————–
    28- فيـــــــه شايــــــب مسوي عملية تجميل قام الصبح يبكي
    ليش ؟؟؟؟؟؟ لانــــــــه تاخر على الروضــــــــــــه
    —————————————–
    29- بخيل اشترى نصف كيلو تفاح عض التفاحة الاولى لقاها مسوسة والثانية
    كذلك طفا الكهرباء واكل التالتة
    —————————————–
    30- مره واحدة عجوزة عندها 80 سنه لقت مصباح علاء الدين طلع لها الجنى
    طلبت منه تصغر 30 سنه بقى عندها 50 سنه وطلبت منه يصغرها 20 سنه
    بقى عندها 30 سنه طلبت منه يصغرها 10 سنين بقى عندها 20سنه طلبت منه
    يصغرها 10 سنين جلها الحصبه ماتت
    —————————————–
    31- مرة ديك بقول لفرخة تتجوزيني عرفي قلتلة ده بابا يدبحني
    —————————————–
    32- مهندس كمبيوتر، حلل دمه، طلعت فصيلته HP
    —————————————–
    33- كلب شوارع مر من جنب مخفر شرطة شاف كلب بوليسي قال آخ لو كملت
    تعليمي
    34- مرة واحد بيحلم كل يوم بماتشات كتاكيت… راح للدكتور… فقاله هديلك
    حقنة دلوقتي ومش هاتحلم بيهم تاني خالص… قاله
    خليها بكرة يا دكتور علشان النهاردة ماتش النهائي
    —————————————–
    35- واحد بتاع فيديو جيم مات كتب علي قبره جيم أوفر
    —————————————–
    36- مرة واحدة ست بتقول لجارتها الحقيني يا أم محمد بعت جوزي يجيبلي
    ملوخية راح مخبوط بأتوبيس … يالهوي وعملتي إية .. عملت بامية وامري لله
    —————————————–
    37- واحد سباك نفسه اتسدت غرقت الشقة
    —————————————–
    38- في مجموعة بخلاء مشوا على الكورنيش لقيوا لوحة مكتوب عليها منطقة
    قروش قاموا كلهم نطوا في البحر
    —————————————–
    39-خبيث دخل أحد المطاعم وطلب صحن فول، وبعدما أنتهي من آكله سأل
    الجرسون: كم تريد ثمناً للفول، اجابه: 13 قرشاً..مد الخبيث يده في جيبه وأخرج
    ال13 قرش ورماها على الارض.. وتكرر المشهد 3 أيام متتالية. وفي اليوم
    الرابع دخل المطعم وما معاه صرافة فاعطى الجرسون ربع جنيه(25) قرش وقال
    له واحد فول، طبعا الجرسون حب ينتقم منه فاحضر الباقي(12)قرش ورماهم
    على الارض وقال له خذ الباقي، فاخرج الخبيث قرش من جيبه ورماه فوق ال( 12) قرش وقال للجرسون كمان واحد فول لو سمحت.
    —————————————–
    40- طفل صغير سال امة ازاى انا جيت الدنيا قالت له حطيت شوية سكر تحت
    السجادة لاقيتك جيت … راح الطفل حاطط شوية سكر تحت السجادة… يومين و
    لاقى صرصار فقال له لو مكنتش ابنى كنت قتلتك 22- 12
    —————————————–
    41- واحد قال لخطيبته أنتي لبن أنتي قشطة أنتي حليب أو أقلك ؟ أنتي البقرة
    كلها
    —————————————–
    42-غبى شاف مقهى انترنت مكتوب عليه الساعه بــ 3 جنيه …. دخل يسأل
    هي ضد الماية ؟؟
    —————————————–
    43- اتنين سكرانين ماشيين…فواحد قال للتاني:لما أموت ابقى اشرب لي الكاس
    بتاعي ….فصاحبنا مات ، وبعد كام يوم التاني راح البار وطلب كاسين… قاله:
    ايوه بس انت لوحدك…. فحكى له على الموضوع …..وبقى كل يوم يشرب
    كاسين…لحد ما فى يوم طلب كاس واحد ……..الراجل قالوه اشمعنى…قاله:
    اصل انا بطلت اشرب
    —————————————–
    44- واحد رخم قرصه ثعبان قعد يضحك يضحك الثعبان قاله مالك بتضحك ليه
    دانا قرصتك قاله اصلي أنا عندي الايدز . 24-12
    —————————————–
    45- كان أحد البخلاء متضايقاً وحزيناً ، فسأله زميله : ما بك ؟
    فقال البخيل : لقد انكسرت سنة من أسنان مشطي .وأنا أريد تسريح شعري .
    الزميل : ألا يمكنك استخدام المشط دون هذه السنة ؟
    البخيل : لا … لأنها كانت السنة الأخيرة !!!
    —————————————–
    46- مرة كان في أرنب مريض وراسه يوجعه فقالت السلحفاة له انا راح اجيب
    لك بندول وبالفعل طلعت. ومر الوقت والارنب مريض ساعة ساعتين ثلاث خلص
    اليوم وفي اليوم الثاني صحا الارنب من النوم والسلحفاة لسة ما رجعت فطلع
    يتحرى وشافها توهها على بعد 100 متر فصرخ عليها وقال انا الغلطان اللي
    اعتمد على مثلك فردت السلحفاة” احترم نفسك ولا ماني رايحة 5-1-2004
    —————————————–
    47- مرة اربع صاعيدة داخلين امتحان فاجلهم سؤال فى الامتحان وهو كام
    عددارجل المعزة فكلهم سألو صاحبهم حسنين ووما كنش بيرد عليهم فالما خلص
    الامتحان قالولو انتا ما قولتيلناش لية قالهم المراقب كان جنبى ومعرفتيش اطلع
    المعزة هههههههه
    —————————————–
    48- جماعة صعايدة بيلعبوا كهرباء على الطريق السريع اللى تخبطه عربية
    يطلع برة
    —————————————–
    49- مرة تلاتة صعايده راحوا محطه القطار لقوا القطر ماشى اتنين منهم طلعوا
    يجروا ورا القطر و التالت واقف يضحك عليهم .
    الناس ساءلوه بتضحك ليه قالهم اصل انا اللى مسافر والاتنين التانين جايين
    يودعونى
    —————————————–
    50-صعيدى راكب تاكسى السواق نزل يحيب علبة سجاير لاقاة خلع عصاية
    الفتيس
    سالة لية خلعتها
    قلة شفتك عمال تلخلخ فيها قلت لما اشلهالك علشان متتعبش
    —————————————–
    51- مرة اثنين ساكنين فى ناطحات سحاب لكن المصعد كان معطل فطلعوا على
    رجليهم فوصلوا الى الدور 99 فقال واحد للاخر عندى خبرين الاول حلو والثانى
    وحش الحلو ان احنا وصلنا الى الدور 99 والوحش ان العمارة مش بتاعتنا
    ____
    52- صعيدي عندو أرق مش قادر ينام صحبو قالو عد لغاية 500 بدأ يعد ولمن
    نعس راح غسل وشة وجا يكمل للـــ 500
    —————————————–

53– تلاته اندال اتفقوا يشوفوا مين اكتر نداله الاول شاف راجل عجوز
    عايز يعدي الشارع مسك ايده و سابه في نصف الشارع واتاني عداه وضربه
    التالت ضحك وقال انا اكتر نداله الراجل ده يبقي ابويه
    —————————————–
    54- واحد بلدياتنا كان قائد فى الجيش و قدامه أربع صفوف عساكر ….واحد
    من العساكر عطس..القائد سأل أول صف مين اللى عطس محدش رد فتح عليهم
    النار قتلهم كلهم
    و بعدين سأل الصف التانى مين اللى عطس محدش رد ..راح فاتح النار عليهم
    ….و إدور على الصف التالت قام واحد خاف و قاله انا اللى عطست ياباشا…قاله
    القائد يرحمكم الله
    —————————————–
    55- سئلوا صعيدى : ليه جتلت أبوك
    الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
    المحققين : طب ليه جتلت عمك ؟
    الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
    المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
    الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة
    —————————————–
    56- مرة واحد مسطول آل لواحد مسطول تاني يلا نسرق العمارة دي فرد التاني
    :نوديها بعيد الأول علشان محدش يوشفنا وبعدين ألعوا هدومهم وحطوها وراهم
    وأعدوا يزؤواوبعدين جه حرامي وسرق هدومهم فواحد بص وراه ملآش الهدوم
    فأل للتاني كفاية كده إحنا بعدنا أوي
    —————————————–
    57- مرة واحد ظريف عاش في الدور.واحد أظرف منه عاش في الدور اللي فوقه
    مرة واحد ظريف عاش في الدور.واحد أظرف منه عاش في الدور اللي فوقه
    —————————————–
    58- مره واحد فتح التلاجه شاف الجيلي بيرتعش قال له متخافش حشرب ميه
    مرة واحد ظريف عاش في الدور.واحد أظرف منه عاش في الدور اللي فوقه
    —————————————–
    59- مرة صعيدى راح يكشف على ابنة الدكتور
    غاب نصف ساعة و رجع قال لة البقية فى حياتك رجع الولد لابوة لآلآلآ يا با ه انا
    ممتش
    قال له اتنيل على عينك هتفهم احسن من الدكتور
    —————————————–
    60- مرة واحد عداه العيب خد اللي بعده.
    —————————————–
    61- مرة واحد دماغه لفت قابلها من الشارع التاني.
    —————————————–
    62- واحد اتجوز واحدة اسمها نعمة باسها وش و ضهر.
    —————————————–
    63- مدير مدرسة عمل فرح وزع على المعازيم أرقام جلوس.
    —————————————–
    64- واحد شحات راح لواحد عجلاتي قال له أعطيني مما أعطاك الله، قال له
    العجلاتي خد لك لفة.
    —————————————–
    65- مدرس جغرافيا جاب لمراته هدية سلسلة جبال. 31-12
    —————————————–
    66- واحد بلدياتنا نزل محطة مصر لقى بتاع الأنابيب بيخبط عليها، قال له
    افتحلي واحدة ساقعة لو سمحت.
    —————————————–
    67- مرة اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا قدام نشرة الأخبار في التليفزيون
    فنشرة الأخبار طولت، راح الأول قال للثاني: هيه ليه نشرة الأخبار طولت النهاردة
    كدة؟ رد عليه الثاني و قال: معلش أصل شكلها كدة النهاردة آخر حلقة.
    اتنين بلدياتنا فكروا يلعبوا شطرنج … الملك ضرب نفسه بالنار.
    —————————————–
    68- مرة سواق تاكسي قابل واحد مسطول قال له تاخد كام و توديني فين؟؟
    السواق رد عليه و قاله: هات اللي تجيبه و انزل هنا. 12-2-2005
    —————————————–
    69- مرة واحد توأم شاف أخوه قال له: انت فين من الصبح يخرب شكلك أمي
    خلتني أستحمى مرتين.
    —————————————–
    70- مرة سواق تاكسي داس بنزين موته. 3-1-2004
    —————————————–
    71- مرة سواق تاكسي داس فرامل فعصه.
    72- واحد بلدياتنا عاوز يفسح عروسته في شهر العسل، فسحها في منحل.
    —————————————–
    73-مرة واحد تعب من المشى طلع يجرى
    —————————————–
    74- تلاتة بيحششوا حصل كبسة عليهم اتنين هربوا والتالت استخبى في البوكس
    —————————————–
    75-واحد بلديتنا راح امريكا لقى كل الشباب لابسين تشيرت مكتوب علية سفن
    اب كوكاكولا – بيبسي
    راح كتب على الجلابية عصير قصب
    —————————————–
    76-دكتور عيون قاعد مع خطيبته في حديقه الاسماك معاه ورده قالها شايفه
    الورده دي يا حبيبتي قالت له ايوه فرجع ايده لورا شويه وقالها طب وكده
    —————————————–
    77- في المدرسه استاذ الحساب بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه
    من البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف
    التلميذ: مش هيرجع حاجه يا استاذ
    الاستاذ: ياابني استلف الف وبعديها الف تانيه
    التلميذ : مش هيرجع حاجه يا استاذ
    الاستاذ: اعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب
    التلميذ: انت اللي متعرفش ابويا
    —————————————–
    78- واحد مسطول بيسأل واحد مسطول ثاني: اسم دولة أوروبية لو حطيت على
    أخر حرف فيها نقطة تصير اسم عالم ذرة
    التاني قاله أنا غلب حماري
    الأول قاله: الدولة هي قطر ولما تحط نقطة حتصير قطز
    التاني قاله هو قطز عالم ذرة؟؟؟؟؟
    فرد عليه الأول يعني هي قطر دولة أوروبية؟؟؟؟ 17-1–26-2-2005

—————————————–
    79- مرة واحد متجوز عنده دولاب قافلة 20 سنة والمفتاح معاه هوه بس,
    مراته هتجنن وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح.
    مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه وبيضتين.
    لما رجع سالته ايه حكاية البيضتين قالها بصراحه كنت كل ماخونك أحط بيض في
    الدولاب الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس مش مهم وسالته طب
    والعشرين الف جنيه
    قالها كنت كل ماجمع كرتونه ابيعها
    —————————————–
    80- واحد سنانه كلها طايرة ما عدا الانياب… قدم علي وظيفة عينوه خرامة
    —————————————–
    81- مرة حلاق و ابنة بيتفرجوا على متش كورة فقال المذيع :وشطها بمشط
    رجلة و جت فى المقص فقال ابن الحلاق : بابا دول بيلعبوا فى العدة
    —————————————–
    82- مرة 5 دخلوا كلية الهندسة اثنين طلعوا مهندسين وثلاثة مدينة نصر
    —————————————–
    83- زوجه خوافه قوى كل يوم وهيه نايمة جنب جوزها تقولهاالحق يا عبده أنا سامعه صوت فى حرامى فى البيت جوزها تعب قوى مش عارف ينام وكل يوم على كده
    قام قلها ياستى ماتخافيش الحرامى لما بيروح يسرق ما بيعملش صوت تانى يوم
    صحته من النوم الحق يا عبده أنا مش سامعه صوت فى حرامى فى البيت
    —————————————–
    84- مرة واحد عجلاتى قعد على قهوة طلب كاوتشينو
    —————————————–
    85- كمسري أبوة مات ماشى في الجنازة يقول يا حضرات الجنازة فاضية آدام
    —————————————–
    86- واحد ركب اوتوبيس شاف واحده قاعده راح بصلها فبصتله , ضحكلها ضحكتلو غمزلها غمزتلو راح شاورلها على المحطه , فنزلت ….راح قعد مكانها
    —————————————–
    87- مرة واحدة ست ماشية في جنازة جوزها عمالة تنوح عليه اتنين كانوا ماشيين في الجنازة واحد بيقول للتاني تراهني إن الستات دول ما يصدقوا ازواجهم تموت و ينسوهم قالوا ازاي ام راح ماشي وراها و عمال يقول اه يا حلو يا مسمسم لو الواحد يعرف عنوانك بس ما كانش يسيبك راحت الست ماشية في الجنازة تنوح و تقول اه يا جوزي يا اللي كنت مستتني و مجوزني في شقة برحة في 3 شارع
    النسيان الدور الثالث شقة 5 اه يا جوزززززززززززززززززي
    —————————————–
    88- في واحد دلوع اوي, دخلوه اهله الجيش , سأله القائد : تعمل ايه لو قابلت العدو
    … قال : ارمي السلاح في وشه و اقولوا اكرهك اكرهك اكرهك
    —————————————–
    89- تلاته عمالين بيحششوا فى مزرعه فراخ طب عليهم البوليس استخبوا فى تلات شوله جه الظابط شاط الشوال الاول برجله قام الحشاش الاول عمل نفسه بط و قعد يكاكى راح الظابط سابه و راح عالشوال التانى و شاطه قام الحشاش اللى
    جوه قعد يدن و يقلد صوت الديك الظابط سابه و راح عالشوال التالت برضه شاطه
    برجله الحشاش التالت متكلمشى..شاطه تانى بس بالجامد برضه متكلمش قعد
    الظابط يخبط فيه طلعله الحشاش يقوله بطاطس بطاطس انت مبتفهمش
    —————————————–
    90- واحدة فافى راحت لمصنع من مصانع تعبئة الالبان وشافتهم وهم بيحلبوا البقر
    فسالتهم طب والبقر الفاضي بتعملوا فيه ايه.
    —————————————–
    91- مرة واحد نزل محطة الرمل رجله غرزت
    —————————————–
    92- شرطي مرور خلف واد بيتكلم بالاشارة
    —————————————–
    مرة واحد راح الجهاديه طلع من الجهة التانيه
    —————————————–
    93- مره واحد تاجر كتاكيت ماشي بالعربيه وفيها كتاكيت وقفته لجنه تموين وقال له المفتش: الكتاكيت دي بتأكلهم ايه؟ رد عليه وقال له : درة يا بيه….. فقال له المفتش انتو ما بتفهموش حاجة الكتاكيت دي بتاكل علف…….. وراح عمله غرامة 1000 جنيه…. راح مشي التاجر بالعربيه وهو في الطريق وقفته لجنه تموين تاني وقال له المفتش انت بتأكل الكتاكيت دي ايه قال له بأكلهم علف يا بيه فقال له المفتش انت ايه يا أخي انت ما بتفهمش دي بتاكل درة وعمل له
    غرامه 1000 جنيه وبعد شويه وهو ماشي وقفته لجنه تموين تاني وقال له
    المفتش انت بتأكل الكتاكيت دي ايه قال له يا بيه انا كل يوم الصبح ادي كل
    كتكوت جنيه وهو ياكل اللي هو عايزه
    —————————————–
    94- واحد دخل مجمع استهلاكى وسأل عن الفراخ فساله الموظف عايز فراخ صاحيه ولاّ مدبوحه؟؟ قال مدبوحه ، قال له اطلع الدور الثانى…….طلع وسأل عن الفراخ المدبوحه فقال الموظف عايزها مقطعة ولاّ صحيحة ؟؟ فقال له مقطعه ، قال له اطلع الدور الثالث ….. وقابل موظف اخر وسأله عن الفراخ المدبوحة ومقطعه
    فقال له عايزها متكيسة ولاّ لأ ؟؟ قال له متكيسة فقال له اطلع الدور الرابع …..
    طلع الدور الرابع وقابل موظف اخر وقال له عايز فراخ مدبوحة ومقطعه ومكيسة
    فرد الموظف وقال له مافيش فراخ بس ايه رأيك فى النظام
    —————————————–
    95- واحد راح الصيدلية وقال للدكتور : عايز لبن اطفال ….. الدكتور: اسمه ايه !؟
    ,,,,,, الراجل : اسمه اشرف
    —————————————–
    96- بخــيل وقع فى حفرة ، فتجمع عليه الناس علشان يساعدوه … المهم انه في الآخر ما كانش راضي يطلع ، فجاهم واحد و سألهم ايه اللى بيحصل ؟ قالوله احنا
    قاعدين نقوله هات ايدك هات يدك وهو رافض، قال بسيطه ، راح عند البخيل وقال
    له خذ ايدي …………….فطلع البخيل
    —————————————–
    97- كل يوم النمر ينزل في الأرنب ضرب و يقول له إنت ودانك طويلة ليه. اشتكى الأرنب للأسد و قال له على تصرفات النمر معاه.الأسد قال للنمر يا أخي إتلكك
    للأرنب بطريقة أحسن من كده، قول له هات لى جزر، إذا جاب لك جزر لونه
    أصفر إضربه و قول له أنا عاوز جزر أحمر، و إذا جاب لك جزر أحمر إضربه و
    قول له أنا عاوز جزر أصفر. فقال النمر للأرنب أنا عاوز جزر، فقال له الأرنب،
    عاوز الجزر أصفر و لا أحمر.النمر نزل في الأرنب ضرب و قال له إنت ودانك
    طويلة ليه
    —————————————–
    98- فرختين مشيين الاولى معلقة بيضة على رقبتها .. فالتانية بتسالها اية البيضة
    دى؟ قالت دى صورتى و انا صغيرة
    —————————————–
    99- مرة واحد حب… كلته الفراخ
    —————————————–
    100- مرة اتنين ماشيين ف الصحرا… طلع عليهم اسد… راح واحد منهم رمي عليه
    طوبة وطلع يجرىىىىىى… وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش… قال
    له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

التعديل الأخير تم بواسطة ملك النار ; 30-04-2011 الساعة 08:38 AM